اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

پیشرفت پروژه موزه فرش از زمان‌بندی خود پیشی گرفته است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: پیشرفت پروژه موزه فرش آذربایجان‌شرقی از زمان‌بندی خود پیشی گرفته و با اتمام ساخت این موزه نمایشگاهی از هنر جهانی قالی‌بافی هنرمندان آذربایجان به نمایش درمی‌آید.

پیشرفت پروژه موزه فرش از زمان‌بندی خود پیشی گرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی،محمد اشرف‌نیا در بازدید از پروژه‌های مرمتی میراث فرهنگی استان افزود: قالی ایرانی و به خصوص قالی تبریز همواره به‌عنوان یک هنر ویژه در تمام دنیا مطرح و مشهور بوده است.
وی، فرش را یکی از محصولات قدرتمند صنایع دستی استان دانست و تاکید کرد: تبریز همواره در طول تاریخ در اعتلای هنر فرشبافی ایران نقش مهمی داشته است.
اشرف‌نیا تصریح کرد: با توجه به اینکه قالی آذربایجان از پیشینه تاریخی و کیفیت بالایی برخوردار بوده و در دنیا شناخته شده است، راه‌‌اندازی موزه ملی فرش در استان آذربایجان‌شرقی ضروری به نظر می‌رسید.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: میراث فرهنگی استان توانسته به خوبی از عهده این موضوع برآمده و نه تنها در حوزه ثبت ملی قالی آذربایجان در فهرست آثار ملی موفق عمل کرده است بلکه در ساخت موزه قالی آذربایجان نیز از زمان‌بندی خود جلوتر است و به زودی شاهد بهره‌برداری از این موزه عظیم خواهیم بود تا کلکسیون موزه‌های استان تکمیل‌تر شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی نیز در این بازدید، با بیان اینکه در این موزه قالی‌هایی از سراسر ایران با مرکزیت آذربایجان‌شرقی نگهداری می‌شوند، گفت: موزه ملی فرش تبریز پروژه‌ای است که با کاربری تفریحی، گردشی و آموزشی ساخته می‌شود.
تراب محمدی خاطرنشان کرد: زیربنای این طرح 11 هزار مترمربع بوده و در چهار طبقه سازه‌ای به مساحت تقریبی 4 هزار مترمربع احداث می‌شود.
وی پلان سازه را پلان نامنظم عنوان کرد و گفت: نوع این سازه بتون مسلح با سقف پیش‌تنیده با کابل‌های پس‌کشیده به همراه دیوار برشی و سیستم بندبین است تا اسکلتی کاملا مقاوم برای بنا ایجاد شود.
محمدی، تاریخ آغاز به کار ساخت این موزه را تیرماه سال 89 عنوان کرد و گفت: مبلغ اولیه قرارداد 19 میلیارد و 430 میلیون ریال است که بخش اول ساخت آن طی 24 ماه به اتمام می‌رسد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، در این بازدید یک روزه از روند اجرای اقدامات مرمتی آثاری مانند ربع رشیدیه، آرامگاه دو کمال، مسجد حضرت فاطمه زهرا، خانه پروین اعتصامی، خانه امیرپرویز، خانه صلح جلو، بازار تبریز و همچنین پروژه‌های ساخت موزه منطقه‌ای و موزه فرش دیدن کرد.
انتهای پیام/ح30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول