اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و شاعر اصفهانی:

برخی جشنواره‎ها در هم ادغام شوند

خبرگزاری فارس: نویسنده و شاعر اصفهانی گفت: برخی از جشنواره‎ها تکرار هم‌دیگر هستند و بودجه بیت‌المال را هدر می‌دهند، به همین دلیل لازم است برخی جشنواره در هم ادغام شوند.

برخی جشنواره‎ها در هم ادغام شوند

خسرو شاه‌علی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: جشنواره‎های ادبی باید با هدف جریان‌سازی فرهنگی، شناسایی و معرفی آثار نویسندگان شاخص و برجسته حوزه ادبیات و تقویت ادبیات انقلاب اسلامی برگزار شود.

وی افزود: اغلب جشنواره‎های ادبی به صورت اداری و سازمانی هستند که تعدادی از آنها اثرگذار بوده است، اما جشنواره‎ها باید توسط افراد متخصص هنر برگزار شود.

نویسنده و شاعر اصفهانی در ادامه بیان داشت: در جشنواره‎های ادبی باید موضوعات کامل مانند محتوای ارزشی فاخر و ساختار برجسته و برتر در حوزه ادبیات نگاه کرد و براساس این دو حوزه عوامل ساختار و برگزیدگان خود را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در کشور ما جشنواره‎های زیادی هم‌چون بیداری اسلامی، مقاومت و دفاع مقدس برگزار می‎شود، گفت: تعداد جشنواره‌ها زیاد است و به همین خاطر هنرمندان ما جشنواره زده شده‎اند، زیرا بسیاری از آثار هنرمندان برای مخاطب نیست بلکه به این جهت است برای داوران جشنواره خوشایند باشد و این یکی از آفت‎های جشنواره‎ها است.

شاه‌علی اضافه کرد: خیلی از جشنواره‎ها تکرار هم‌دیگر هستند به همین دلیل بودجه بیت‌المال در این زمینه هدر می‎رود، پس دستگاه‎های فرهنگی باید یک جشنواره را با در نظر گرفتن ابعاد مختلف برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آثار ادبی خلق شده در سال‌های بعد از انقلاب نتوانستند، نه در عرصه داخلی بین خوانندگان و نه در عرصه بین‌المللی جایگاه  خود را دریابد، ادامه داد: این که ادبیات ما هنوز در جهان آن‎طور که باید معرفی نشده، دلایل متعددی دارد، که یکی از آنها  نوع نگاه به آثار فرهنگی ما در جهان است که یک نگاه سیاسی است.

نویسنده اصفهانی ادامه داد: آثار ادبی ما در بخش دفاع مقدس و یا اشعار آیینی با این که به معنی اصیل و فاخر به رشته تحریر در آمده، اما درگیر نگاه سیاسی شده‎اند که این نگاه،  باعث می‌شود آثار در تبلیغ و عرضه مظلوم واقع ‎شوند، به عنوان مثال آثاری که از ایران به جشنواره‎های خارجی راه می‎یابد، دست‌خوش نگاه‎های سیاسی می‎شوند و نمی‎توانند به صورت منصفانه داوری شوند.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول