اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو اتحادیه خبرنگاران سوریه:

ایران از پیشتازان جشنواره‌های بین‌المللی است

خبرگزاری فارس: عضو اتحادیه خبرنگاران سوریه گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران از پیشتازان برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی قصه‌گویی است.

ایران از پیشتازان جشنواره‌های بین‌المللی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه هادی ‌حسین‌علی‌ جمعه عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشورهای جهان به ویژه کشورهای عربی باید با الگوبرداری از این جشنواره در ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی گام بردارند.
وی افزود: اخبار و گزارش‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به‌ صورت روزانه ارسال و در روزنامه الثوره کشور سوریه منعکس می‌شود.
خبرنگار عربی خاطر نشان کرد: قصه و قصه‌گویی بهترین راه و روش برای تبادلات فکری و فرهنگی در میان جوامع مختلف است که تأثیرات مثبت فراوانی در راستای رشد فکری کودکان و نوجوانان دارد.
به گفته وی در حال حاضر 9 مجله در سوریه به‌ طور تخصصی در حوزه کودک فعالیت دارد که بیشتر این مجلات از حمایت و پشتیبانی دولتی برخوردار هستند.
علی‌جمعه اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دولت مصمم است در راستای رشد فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های مختلفی از جمله قصه‌گویی برای مخاطبان داشته باشد.
وی تصریح کرد: فعالیت‌های مختلف فرهنگی‌، هنری جمهوری اسلامی برای کودکان به نمایندگی کانون قابل تقدیر است.
شهرهای مختلف استان آذربایجان‌ غربی همزمان با برپایی پانزدهمین جشنواره پذیرای قصه‌گویان ایرانی و خارجی هستند تا کودکان و نوجوانان این شهرها  همراه با همسالان خود در ارومیه به آسمان خیال‌انگیز قصه‌ها سفر کنند.
این برنامه که با هدف گسترش کمی و کیفی برنامه‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و آشنایی کودکان و نوجوانان شهرهای آذربایجان غربی با قصه‌هایی از مناطق مختلف ایران و جهان برگزار می‌شود تاکنون با استقبال کم نظیر مخاطبان مواجه شده است.
سلماس،خوی، میاندوآب و اشنویه از جمله شهرهایی هستند که پذیرای قصه‌گویان شده‌اند تا کودکان و نوجوانان شهرهای مورد اشاره نیز مخاطب این رویداد مهم فرهنگی باشند.
مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سالن‌های اداره ارشاد و برخی مدارس در این شهرها از جمله مکان‌هایی هستند که قصه‌گویان ایرانی و خارجی قصه‌های خود را در آن اجرا می‌کنند.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روزهای ششم تا 9 بهمن در ارومیه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول