اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مینو فرشچی

کارگاه‌های آموزشی بخش ادبی جشنواره "راه روشن" برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نخستین کارگاه داستان کوتاه و فیلمنامه‌نویسی جشنواره راه روشن با حضور مجید قیصری و مینو فرشچی برگزار می‌شود.

کارگاه‌های آموزشی بخش ادبی جشنواره "راه روشن" برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از ستاد خبری جشنواره ملی، فرهنگی و هنری راه روشن، نخستین کارگاه داستان کوتاه و فیلمنامه‌نویسی با حضور مجید قیصری و مینو فرشچی برگزار می‌شود.
قیصری در اوایل دهه 70 به طور جدی به نوشتن داستان کوتاه پرداخت، مجموعه داستان «صلح»، رمان «جنگی بود، جنگی نبود»، مجموعه داستان «طعم باروت» و مجموعه داستان «نفر سوم از سمت چپ» محصول تلاش‌های او در زمینه داستان‌نویسی در دهه گذشته است.
در سال 1380 رمان «ضیافت به صرف گلوله» و در سال ٨٤ مجموعه داستان «سه دختر گل‌فروش» از وی به چاپ رسیده و با رمان «باغ تلو» برگزیده بخش رمان هفتمین دوره جایزه مهرگان شده است، مجموعه داستان «گوساله سرگردان» نیز از جمله کتاب‌های وی است.
داستان‌‌های کوتاه «قیصری» در واقع روزگار هنرمندی است که سال‌های نوجوانی خود را زیر آتشبار روزهای جنگ گذرانده است.
مینو فرشچی نیز متولد 1327 تبریز، فارغ‌التحصیل تئاتر عروسکی از دانشکده هنرهای دراماتیک و گرافیک از کالج سانتامونیکا کالیفرنیا است.
وی فعالیت حرفه‌ای را به عنوان فیلمنامه‌نویس هم‌زمان با تحصیل در رشته فیلمنامه‌نویسی در مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی آغاز و پس از فارغ‌التحصیلی به فعالیت در تلویزیون پرداخت.
فرشچی داور بخش فیلمنامه چندین جشنواره نیز بوده است.
وی، فیلمنامه‌نویس و مدرس مطرح سینمای کشور و یکی از داوران دور اول جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان در سال گذشته بود.
هم‌چنین از معدود فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران است که با بکارگیری عناصر اجتماعی، به ‌ویژه مسائل مرتبط با زنان، تأثیر بسزایی در خلق شخصیت‌های مختلف داشته است، از آثار سینمایی به نگارش درآمده توسط وی می‌توان به فیلمنامه‌های «شوکران»، «بانوی اردیبهشت»، «کاغذ بی‌خط» و «ازدواج به سبک ایرانی» اشاره کرد و از نوشته‌های تلویزیونی او هم می‌توان مجموعه‌های «سایه تنهایی» و «کارآگاه شمسی و دستیارش مادام» را نام برد.
جشنواره ملی، فرهنگی و هنری راه روشن 6 تا 10 بهمن‌ماه جاری توسط قوه قضائیه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول