اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم:

تحول در آموزش و پرورش تنها تغییر مقطع نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار قم گفت: آنچه قرار است در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد تنها تغییر مقطع از یک پایه به پایه دیگر نیست، بلکه تحولات بنیادین عمیق‌تری در آن ایجاد خواهد شد.

تحول در آموزش و پرورش تنها تغییر مقطع نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالسعید حقیقی‌مقدم پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان قم که در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: سند تحول آموزش و پرورش می‌گوید که آموزش و پرورش رسمی نیازها، چشم‌اندازها را به خوبی دیده است و یک تحول بنیادین نیاز است تا به نقطه مطلوب‌ برسد.
وی سند چشم‌انداز ملی را یک سند عمومی و جامع برای کشور دانست و خاطر نشان کرد: کشور با توجه به این سند پیش‌ می‌رود و در تمام اقدامات خود با توجه به این سند عملکرد خود را می‌سنجد و خط‌کشی می‌کند که چقدر از سند چشم‌انداز عقب‌ مانده یا از آن جلوتر است.
فرماندار قم عنوان داشت: سند تحول آموزش و پرورش نیز جزیی از سند چشم‌انداز 20 ساله کشور است، چرا که مهم‌ترین رکن، سند چشم‌انداز کشور است و نقشه راه را به ما نشان می‌دهد.
حقیقی‌ مقدم با بیان اینکه تحول در آموزش و پرورش به معنای آن نیست که آنچه در گذشته در آموزش و پرورش انجام می‌شد کارآیی مطلوبی ‌نداشته است، افزود: آموزش و پرورش مانند تمام تغییرات و تحولات که در حال اتفاق افتادن است نیاز به تحول دارد تا بتواند نتایج مطلوب‌تری را کسب‌ کند.
 
* توجیه افکار عمومی در مورد این تحولات مهم است
وی گفت: برای رسیدن به تحولات مورد نظر نیازمند بسیج امکانات، نیروی انسانی و منابع هستیم اما آنچه مهم است توجیه افکار عمومی در مورد این تحولات است زیرا این تحولات از لحاظ مالی هزینه‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت.
فرماندار قم تصریح کرد: آنچه قرار است در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد تنها تغییر مقطع از یک پایه به پایه دیگر نیست و گاهی چنان متوجه این تغییر مقطع می‌شویم که هدف اصلی را به حاشیه می‌رانیم و برای اینکه چنین نشود نیازمند آن هستیم که به موقع و به جا عمل کنیم تا به اهداف سند تحول‌آفرین برسیم.
حقیقی‌مقدم ادامه داد: پایه ششم باید برای دانش‌آموزان انگیزه ایجاد کند، قرار است دانش‌‌آموزان را مجبور کنیم تا یک سال دیگر در همان مقطع و شاید مدرسه باقی بمانند به همین خاطر باید انگیزه لازم را در دانش‌‌آموزان ایجاد کنیم تا تاثیرات مورد نظر ایجاد شود.
وی اظهار داشت: استفاده از ابزارهای کمک‌ آموزشی و ظرفیت‌های موجود سبب می‌شود تا دانش‌آموزان راحت‌تر با پایه ششم کنار بیایند و به شرایط جدید عادت کنند.
 
* اسفند و اردیبهشت فرصت مناسبی برای توجیه خانواده‌ها
فرماندار قم با اشاره به اینکه باید از فرصت ماه‌های اسفند و اردیبهشت برای توجیه خانواده‌ها و معلمان استفاده کرد، عنوان داشت: انجمن اولیا و مربیان کمک بسیار شایانی در توجیه و آشنایی خانواده‌ها با تحولات خواهد بود و سبب می‌شود با اجرایی شدن اقدامات مورد نظر آنها دچار نگرانی و سردرگمی نشوند.
حقیقی ‌مقدم از مسئولان اجرایی سند تحول‌آفرین در آموزش و پرورش خواست تا گروه‌های مرجع در استان را با سند آشنا کنند تا آنها نیز از اقداماتی که در آینده اتفاق می‌افتد آگاه باشند.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول