اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی سابق دادگستری استان اردبیل:

حرمت‌شکنی در شأن انتخابات ایران نیست

خبرگزاری فارس: معاون قضایی سابق دادگستری استان اردبیل گفت: هرگونه حرمت‌شکنی و بد‌اخلاقی در انتخابات در شآن نظام اسلامی ایران نیست و باید چنین رویه انتخابات نظام‌های غربی را کنار بگذاریم.

حرمت‌شکنی در شأن انتخابات ایران نیست

صداقت فرجی‌نیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در امر انتخابات در کمال تاسف شاهد برخی بد‌اخلاقی‌ها و زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی و انسانی هستیم که سبب می‌شود این عرصه با آسیب‌ها و آفت‌هایی روبرو شود که با تدبیر و روشنگری‌ها و حفظ حرمت‌ها می‌توان این چنین بی‌تقوایی‌ها را از بین برد.

وی بیان داشت:‌ برای رفع این مشکلات شایسته است به توصیه‌های بزرگان دینی در مورد حفظ حرمت اشخاص و پرهیز از ترور شخصیت‌ها و تخریب و توهین به کاندیداها توجه کرده و برخی غفلت‌ها را کنار بگذاریم.

 

*ملاک تعداد نمایندگان به جای جمعیت، شهرستان‌ باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرجی‌نیری در ادامه سخنان خود ابراز داشت: در امر انتخابات به نظر‌ می‌رسد ایرادات اساسی بر برخی قوانین و مقررات وارد است که یکی از آنها معیاری‌ است که در مورد تعداد نمایندگان مطرح شده است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: البته در بازنگری قانون اساسی می‌توان در مورد آن دست به اصلاحات زد و رویه جمعیت را به شهرستان تغییر داده و انتخاب را به صورت شهرستانی کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی کشورمان هر شهرستانی که 150 هزار نفر جمعیت داشته باشد می‌تواند یک نماینده داشته باشد که این معیار مشکلاتی را برای انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌کنندگان ایجاد کرده است.

وی با ذکر نمونه‌ای در این ارتباط به عنوان حوزه انتخابیه اردبیل، نیر،‌ نمین ‌و سرعین اضافه کرد: به دلیل اینکه در سه شهرستان نیر، نمین، سرعین هیچ کدام از شهرستان‌ها به حد نصاب جمعیت نمی‌رسند به همین خاطر شاهد پیوستن این سه شهرستان با 600 روستا و 60 هزار نفر جمعیت به حوزه انتخابیه اردبیل هستیم که این امر مشکلاتی را در معرفی و اطلاع‌رسانی نمایندگان به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرجی‌نیری در پایان سخنان خود پیشنهاد داد: به جای این رویه بهتر است ملاک تعیین نماینده شهرستان باشد نه جمعیت آن به‌طوری که با این شکل و شمایل هر شهرستان می‌تواند برای خود نماینده‌ای داشته باشد تا به راحتی بتواند مشکلات و تنگناها و گرفتاری‌های منطقه را رصد کرده و پیگیری کند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول