اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

فنی و حرفه‌ای مهم‌ترین فرصت برای فراگیری مهارت است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: فنی و حرفه‌ای می‌تواند به ‌عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فرصت برای فراگیری مهارت و ایجاد شغل باشد.

فنی و حرفه‌ای مهم‌ترین فرصت برای فراگیری مهارت است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی آموزش فنی و حرفه‌‌ای خراسان‌جنوبی، محمدابراهیم افشاری در بازدید از کارگاه‌های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران بیرجند اظهار داشت: سیاست نظام و دولت بر کاهش بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد جامعه است که با توجه به امکانات و تجهیزات کارگاه‌های آموزشی که در مراکز فنی و حرفه‌ای فراهم شده، این مراکز را می‌توان به ‌عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فرصت برای فراگیری مهارت و ایجاد شغل نام برد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی نیز آموزش‌های ارائه شده در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را رایگان عنوان کرد و افزود: بیشتر مراکز فنی و حرفه‌ای استان دارای امکانات شبانه‌روزی و سلف‌سرویس هستند که جوانان و افرادی که فاقد مهارت هستند یا می‌خواهند مهارت‌های خود را افزایش دهند، می‌توانند از این امکانات و آموزش‌ها به صورت رایگان استفاده کنند.
حسین خوشایند گفت: آموزش‌های پودمانی علمی کاربردی با هدف دستیابی به نیروی انسانی ماهر، در بخش‌های مختلف کشور براساس نیازهای شغلی جامعه، متناسب با برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به منظور بهره‌وری هر چه بیشتر نظام آموزشی کشور و اجتناب از آموزش‌های غیرضروری اجرا می‌شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای بیرجند نیز گفت: به طور کلی ماهیت آموزشی دوره‌های پودمانی، ایجاد فرصت یادگیری مهارت‌های مستقل است که در نهایت، کسب این مهارت‌ها در کنار هم می‌تواند منجر به اخذ مدرک رسمی دانشگاهی شود.
سیدعلیرضا ناصری گفت: مطابق با این اهداف و نیز تجزیه و تحلیل شرایط استان، دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای بیرجند، زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اقدام به پذیرش دانشجو در هشت رشته دانشگاهی و بدون آزمون ورودی (بدون کنکور) در بهمن‌ماه سال 90 کرده است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای بیرجند افزود: "برق، الکترونیک و ابزار دقیق"، "جوشکاری" ، "تعمیر و نگهداری خودرو" ، "ماشین‌افزار"، "نقشه‌کشی صنعتی" ، "تولید مبلمان"، "تعمیرسخت‌افزار کامپیوتر" و "نصب و تعمیر آسانسور و پله‌برقی" هشت رشته‌ای هستند که متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، برای ادامه تحصیل انتخاب و در پایان دوره به فارغ‌‎التحصیلان مدرک مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعطا می‌شود.
ناصری، امکانات و فضای آموزشی دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای بیرجند را یادآور شد و افزود: این دانشگاه با استفاده از اساتید مجرب و کارگاه‌های آموزشی عملی بسیار مجهز، فضای آموزشی مناسبی را برای نیل به اهداف آموزشی و اخذ مدرک رسمی دانشگاهی فراهم کرده است.
انتهای پیام/ح30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول