اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری خبر داد

اجرای 1700 نفرساعت مشاوره شغلی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری از اجرای بیش از یک هزار و 700 نفرساعت مشاوره شغلی ویژه متقاضیان آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای این استان در سال‌ جاری خبر داد.

اجرای 1700 نفرساعت مشاوره شغلی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله سعیدی پیش ازظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار داشت: ارائه خدمات مشاوره و هدایت آموزشی و شغلی در حقیقت ایجاد ارتباط و پلی بین بازار کار و بازار حرفه آموزی است.
وی افزود: در این ارتبط  با ارائه اطلاعات مناسب و به‌هنگام متقاضیان علاقه‌مند و مستعد علاوه بر کمک به تصمیم گیری در انتخاب شغل مناسب از طریق انتخاب صحیح حرفه آموزشی، باعث اشتغال پذیری و سازگاری با شغل و محیط‌های کار می‌شود.
سعیدی ادامه داد: انجام هدایت و مشاوره در راستای تصمیم گیری کارآموزان به‌منظور انتخاب آموزش‌هایی صورت می‌گیرد که با استعداد و توان آنان سازگاری داشته باشد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به این منظور کارشناسان مراکز از روش‌های مختلف از جمله مصاحبه تخصصی، بازدید از کارگاه‌ها و استفاده از تست‌های مختلف روانشناسی برای تشخیص حرفه مناسب برای هر فرد استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به عملکرد این اداره‌کل در سال ‌جاری، گفت: کارشناسان مشاوره مستقر در مراکز این اداره کل در 10ماهه سال جاری علاوه بر مشاوره با 3 هزار و 126 نفر از متقاضیان و کارآموزان یک هزار و 700 نفر ساعت خدمات مشاوره‌ای ارائه کرده‌اند که این میزان عملکرد، تعهدات مشاوره‌ای اداره کل را در سال‌جاری پوشش می‌دهد.
سعیدی در ادامه از برگزاری کارگاه آموزشی ISO 10015  برای کارشناسان و مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای این استان خبر داد و گفت: در این کارگاه آموزشی که به مدت 30 ساعت با حضور حدود 25 نفر برگزار شده است  شرکت کنندگان  که مسئولان، روسای مراکز و کارشناسان فنی و حرفه‌ای استان بودند، علاوه بر آشنائی با الزامات استانداردهای بین‌المللی در راستای ارتقا و بهبود سطح بهره‌وری آموزش‌های ارائه شده و انجام امورات سازمانی با نحوه اعطای این استاندارد به سازمان‌ها آشنا شدند.
وی خاطرنشان کرد: در این کارگاه آموزشی نحوه نیازسنجی آموزشی، نحوه طرح ریزی دوره‌های آموزشی، نحوه ارزشیابی دوره‌های آموزشی و چگونگی بررسی اثر بخشی برنامه‌های آموزشی با تشکیل کارگاه‌های آموزشی در گروه‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول