اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کواکبیان:

وزارت اقتصاد بی‏تدبیری خود را به پای دیگران نگذارد/ مجلس ورود پیدا می‏کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس‌ گفت: وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی نباید بی‏تدبیری خودشان را به پای دیگران بگذارند.

وزارت اقتصاد بی‏تدبیری خود را به پای دیگران نگذارد/ مجلس ورود پیدا می‏کند
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مصطفی کواکبیان صبح امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در زمینه افزایش قیمت سکه و ارز در روزهای اخیر اظهار کرد: گاهی بی‏تدبیری‏های ما زمینه ایجاد چنین وضعی را فراهم می‏آورد.
وی افزود: وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به صورت لحظه‏ای قیمت دلار و سکه را بالا می‏برد.
نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه این افزایش‏ها به خاطر جنگ روانی دشمن نیست گر چه نمی‏توان عملیات روانی دشمنان اسلام و انقلاب را منکر شد، ادامه داد: بخشی از اوضاع را باید خودمان تدبیر کنیم و همه چیز را به گردن دیگران نیندازیم.
کواکبیان هم‌چنین افزود: 350 هزار میلیارد تومان نقدینگی هم‏اکنون در دست جامعه وجود دارد و باید برای این حجم انبوه نقدینگی فکری کرد.
وی ادامه داد: طرحی ارائه شد تا اوراق مشارکت را با سود 35 درصد و نه 10 درصد به فروش برسانیم تا مردم برای خرید آن رغبت پیدا کنند.
نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین عنوان کرد: ماهانه بیش از 6 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به حساب مردم واریز می‏شود و اگر نقدینگی موجود در جامعه کنترل نشود، خیلی در میزان افزایش قیمت‏ها تاثیر خواهد گذاشت.
کواکبیان با بیان اینکه نباید همواره تقصیر را به دیگران نسبت داد، افزود: وظیفه ما در برهه کنونی این است که نسبت به این شرایط تذکر بدهیم و مسائل را بازگو کنیم.
وی افزود: در دشمنی غربی‏ها با جمهوری اسلامی ایران هیچ شکی نیست اما امروز دیگر همه آنهایی که نقدینگی در دست آنهاست، می‏دانند که اگر نرخ بهره کمتر از نرخ تورم باشد، اینکه پولشان را در بانک بگذارند برایشان سودی ندارد.
نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سرمایه‏گذاران عقل دارند و به همین خاطر، به سمت و سوی سکه و ارز سوق پیدا می‏کنند.
کواکبیان افزود: به هر حال باید درباره وضع فعلی فکری شود و هفته آینده مجلس باید در این زمینه ورود پیدا کند.
وی عنوان کرد: وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی باید در این زمینه ورود پیدا کرده و پاسخگو باشند و شرایط فعلی به هیچ وجه درست نیست.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول