اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی استان اصفهان خبر داد

ارزآوری 28 میلیون دلار صنایع دستی اصفهان در سال 90

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:‌ در 9 ماه ابتدایی سال 90، در مجموع حدود 28 میلیون دلار ارزآوری صنایع دستی داشته‌ایم.

ارزآوری 28 میلیون دلار صنایع دستی اصفهان در سال 90

احمد ادیب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که در 9 ماهه ابتدای سال 90، صنایع دستی اصفهان چه میزان ارزآوری داشته‌اند، اظهار داشت: در 9 ماه ابتدایی سال 90، در مجموع حدود 28 میلیون دلار ارزآوری صنایع دستی داشته‌ایم.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه 47 هزار و 788 کیلوگرم صنایع دستی هنرمندان اصفهانی از کشور خارج شده است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در جواب این سؤال که در مقایسه با سال گذشته وضعیت صادرات صنایع دستی اصفهان در سال 90، چه روندی را داشته است، گفت: از نظر ارزش وزنی با کاهش 50 درصدی صادرات صنایع دستی اصفهان نسبت به سال قبل رو به‌ رو بوده‌ایم، اما از نظر ارزش دلاری 145 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش صادرات صنایع دستی استان اصفهان را داشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه معاونت صنایع دستی اصفهان همت خود را در راستای خروج کمتر تولیدات صنایع دستی و ارزآوری بیشتر مصروف کرده است، تصریح کرد: البته این معاونت تنها به آمار صادرات گمرک استان دسترسی دارد در حالی که خروج تولیدات صنایع دستی اصفهان از سایر گمرک‌های کشور و به صورت چمدانی نیز رقم قابل توجهی را در بر می‌گیرد.

ادیب در پاسخ به این سؤال که چه اقلامی از صنایع دستی اصفهان در سال‌جاری صادر شده است، گفت: سنگ‌‌های قیمتی و نیمه قیمتی بخش مهمی از ارزش دلاری صادرات صنایع دستی اصفهان را تشکیل می‌دهند و صادرات اقلامی چون انواع خاتم، گلیم و زیلو و سایر محصولات صنایع دستی نیز در رده‌های بعدی صادرات قرار دارند.

وی یادآور شد: کشورهای هلند، آلمان، ژاپن، حاشیه خلیج فارس، عراق، ترکیه، فرانسه، و چین مقصد صادرات صنایع‌ دستی اصفهان بوده‌اند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول