اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خبر داد

صادرات 200 میلیون دلار کالا از همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به صادرات کالاهای با منشأ تولید همدان به تمام قاره‌های جهان گفت: در سال جاری بیش از 200 میلیون دلار کالا با منشأ تولید استان از کشور صادر شد.

صادرات 200 میلیون دلار کالا از همدان
محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در سال جاری 202 میلیون و 682 هزار دلار کالا با منشأ تولید استان از گمرکات کشور صادر شد.
وی گفت: از این میزان صادرات 68 میلیون و 213 هزار دلار سهم گمرک استان و 134 میلیون و 469 هزار دلار از سایر گمرکات صادر شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: نزدیک به دو برابر صادرات کالاهای استان همدان از طریق سایر گمرکات انجام می‌پذیرد که با توجه به خدمات خوب استان و فضای مناسبی که ایجاد شده می‌طلبد این صادرات از گمرک استان صورت گیرد تا فواید آن نیز به استان برسد.
وی گفت: از این میزان صادرات 66 میلیون دلار آن در بخش صنعت و معدن، 107 میلیون دلار در بخش جهاد کشاورزی، 23.7 میلیون دلار در بخش میراث فرهنگی و 5.7 میلیون دلار نیز در بخش فرش بوده است.
فرشچی‌موحد اظهار کرد: این میزان از صادرات از نظر وزنی 734 هزار و 912 تن بوده که 131 هزار تن آن از گمرک همدان و 604 هزار تن آن از سایر گمرکات صادر شده است.
وی گفت: مهمترین کالاهای منشأ تولید استان شامل کشمش با 43 میلیون دلار، سیمان با 39 میلیون دلار، سفال با 17 میلیون دلار، سیب زمینی با 17 میلیون دلار و صیفی‌جات با 13 میلیون دلار بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: در سال جاری صادرات میوه‌‌جات با 7 میلیون دلار، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای با 6 میلیون دلار، فرش با 5.7 میلیون دلار، شیر و فرآورده‌های آن 5.3 میلیون دلار، شور و ترشیجات نیز 4 میلیون دلار برآورد شده است.
وی در پایان سخنانش با بیان اینکه کالاهای همدان به تمام قاره‌های جهان صادر می‌شود، ابراز کرد: کشورهای انگلیس، کانادا، آلمان، فرانسه، سوئد، دانمارک، هلند، کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه، گرجستان، ارمنستان، مراکش، اتیوپی، هندوستان، تایلند، مالزی، لهستان، پرو و... از جمله کشورهای دریافت‌کننده کالاهای همدان به شمار می‌روند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول