اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس خواستار شد

فروش دلار به نرخ روز برای مسافران

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: برای جلوگیری از خروج ارز از کشور دلار به نرخ روز به مسافران فروخته شود.

فروش دلار به نرخ روز برای مسافران
موید حسینی‌صدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هزینه‌های گردشگری در داخل کشور افزایش یافته است و با توجه به این موضوع رغبت مردم برای سفر به سایر کشورها افزایش داشته که باید تدابیر عاقلانه‌ای در این راستا اندیشیده شود.

وی با تأکید بر اعمال مدیریتی اصولی در زمینه هزینه‌های سفرهای داخل کشور، تصریح کرد: به ازای هر مسافرتی که به خارج از کشور می‌شود 2 هزار دلار ارز به قیمت دولتی به مسافران پرداخت می‌شود و در این میان تفاوت 2 هزار دلار ارز به صورت آزاد با قیمت دولتی قابل توجه است.

این مسئول با بیان اینکه استان آذربایجان غربی با کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق هم مرز است، افزود: در این استان نیز مسافرت به سایر کشورها بیشتر به چشم می‌خورد.

حسینی‌صدر با اشاره به وضعیت فعلی سفرها در این استان، خاطر نشان کرد: در حال حاضر شاهد افزایش سفرها از این استان به ترکیه هستیم.

وی اعلام کرد: به ازای سفر یک زوج به ترکیه 4 هزار دلار ارز به قیمت دولتی از ایران خارج می‌شود و از سوی دیگر اختلاف قیمت کالاها در ایران و ترکیه نیز قابل توجه است. این مسئول با بیان اینکه اختلاف قیمت‌ها در ترکیه و ایران سبب می‌شود تا افراد خریدهای خود را از ترکیه انجام دهند، گفت: این امر عملاً برای کشور ترکیه سودآوری دارد و برای ایران هیچ منفعتی ندارد.

حسینی‌صدر ادامه داد: در این سفرها مسافران نه تنها هزینه‌ای متقبل نمی‌شوند بلکه از مابه‌التفاوت ارز آزاد و دولتی نیز سود می‌برند.

وی با بیان اینکه امسال شاهد افزایش واردات چمدانی از مرزهای ترکیه به استان آذربایجان غربی هستیم، گفت: این امر مشکلاتی را برای بخش تولید ما ایجاد می‌کند و این موضوع عادلانه نیست و باید تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی خواستار کنترل دولت به این وضعیت شد و اظهار داشت: دولت باید برای مسافران خارج از کشور برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد و دلار را به نرخ روز به مسافران بفروشد.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول