اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی:

مهارت آموزشی زیربنای اشتغال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: زیربنای اشتغال، مهارت‌آموزی است و مهارت‌آموزی جز با تلاش مربیان میسر نمی‌شود.

مهارت آموزشی زیربنای اشتغال است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی، حسین خوشایند در دیدار با مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بیرجند مربیان را سربازان واقعی و نیروهای کارآمد آموزش و مهارت‌آموزی معرفی کرد.
وی افزود: در هر دستگاهی نیروی انسانی، سرمایه‌های آن دستگاه محسوب می‌شود که این نیروی انسانی می‌تواند با برنامه‌ریزی مشخص کند که اهداف سبب ارتقا و بالارفتن جایگاه و منزلت مجموعه می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی زیربنای اشتغال را مهارت‌آموزی دانست و افزود: مهارت‌آموزی میسر نمی‌شود جز با تلاش مربیانی که با تمامی کاستی‌های موجود، تمام تلاش خود را در راستای آموزش افرادی می‌گذارند که آینده این مرز و بوم را رقم خواهند زد.
خوشایند گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در مورد پایداری اشتغال در میان افراد جامعه، مشخص شد که افرادی که در کارگاه‌های آموزشی و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهارت و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند دارای پایداری شغلی بیشتری هستند.
وی با بیان اینکه وظیفه مربیان تنها در آموزش مهارت‌های فنی به افراد نیست، گفت: مربیان علاوه بر مهارت‌آموزی به کارآموزان، از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز باید به آنها آموزش‌های لازم بدهند تا در آینده که وارد جامعه می‌شوند، تأثیرات مثبتی در جامعه به وجود آورند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: مشخص کردن اهداف و داشتن طرح درس، حضور در دوره‌های تربیت مربی و داشتن برنامه‌های پژوهشی توسط هر مربی، در بالا بردن کیفیت آموزش و خروجی کار که همان تربیت نیروی کار جامعه است تاثیرات شگرفی به جای می‌گذارد.
خوشایند به اهمیت حضور فعال در مسابقات ملی مهارت اشاره و تصریح کرد: مسابقات ملی مهارت راهی است برای معرفی استان در سطح کشور و جهان و این نیازمند تلاش مربیان در شناسایی کارآموزان توانا و مستعد و برنامه‌ریزی در راستای تربیت و آموزش آنها برای حضور در مسابقات است.
وی ضمن تشکر از مربیانی که در نمایشگاه هفته پژوهش حضور فعال داشته‌اند، گفت: مربیان می‌توانند با اجرای طرح‌های پژوهشی و حضور در نمایشگاه‌ها و سمینارها، نسبت به معرفی توانمندی‌ها و طرح‌های خود اقدام کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: به جد پیگیر مشکلات و پیشنهادات مربیان خواهیم بود تا ضمن رفع مشکلات و اجرای پیشنهادات، محیطی آرام و دور از هرگونه دغدغه برای مربیان فراهم کنیم تا تمام تمرکز مربیان به بحث آموزش معطوف شود.
خوشایند از تشکیل شورای پژوهشی و اتاق فکر با حضور نمایندگان مربیان در آینده نزدیک خبر داد.
انتهای پیام/ح30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول