اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رقابت بزرگ اسفند/ 8

شرکت گسترده در انتخابات خواست شهدای انقلاب است

خبرگزاری فارس: عضو ستاد سیره شهدای قم گفت: شهدای نظام اسلامی اگر امروز در میان ما حضور داشتند، بی‏شک شرکت در انتخابات آتی مجلس مهم‏ترین خواست آنها بود.

شرکت گسترده در انتخابات خواست شهدای انقلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی سپاه این شهرستان، حجت‏الاسلام علی فلاح در یادواره شهدای پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی حوزه خاتم‏الانبیای سپاه شاهرود که با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا و بسیجیان در مسجد امام رضا(ع) شهرک شهید رجایی شاهرود برگزار شد، با اشاره به مفهوم جهاد اظهار کرد: واژه "جهاد" به معنای هر گونه کوشش در راه خدا و تلاش برای انجام دادن نیکی‏هاست.
وی تصریح کرد: جهاد در راه خدا یکی از ارزشمندترین اعمال نزد پروردگار است و شرافت مسلمانان و تداوم اسلام به آن بستگی دارد.
عضو ستاد سیره شهدای قم در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع "ایثار" گفت: ایثار در لغت به معنی بر خویش مقدم داشتن و منفعت غیر را بر مصلحت خود مقدم داشتن بوده و ایثار یک واژه عام است و در همه مکتب‏ها و فرهنگ‏ها وجود دارد، اما در اسلام مفهوم آن دارای برتری ویژه‏ای است.
فلاح افزود: ایثار در اسلام دارای پیش زمینه‏ای چون خالص بودن در راه خداست و ایثار بیانگر رشد و معرفت انسانی بوده و این موقعیتی است که انسان به یک تکامل روحی دسترسی پیدا کند.
وی بیان داشت: ایثارگری از آنجا که حامل پیام‏هایی هم‌چون خداخواهی، دین‏باوری و خدایابی، انسان‏دوستی و دگرخواهی، شهادت، رشادت، از خودگذشتگی، عزت و عظمت است، در بین ما تقدس پیدا کرده و ما از اینکه افرادی ایثارگر را در بین خودمان داریم، احساس امنیت می‏کنیم.
این عضو ستاد سیره شهدای قم در ادامه تصریح کرد: ایثار را می‏توان با استناد به روایات و احادیث، نوعی آزمایش الهی برای مؤمنان و رهروان راه حق برشمرد که از طریق آن به ندای پروردگار خود لبیک می‏گویند و در برابر فرامین و دستورهای الهی سر تعظیم و تسلیم فرود می‏آورند.
وی در پایان گفت: شهدا با شناخت و درک صحیح شرایط و با شجاعت و ایثار خود رفتند تا ما بمانیم و راه آنان در حقیقت دفاع از ولایت و اسلام بود.
انتهای پیام/ر30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول