اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه همدان تأکید کرد

لزوم تشکیل مجمع خیرین واقف در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه همدان بر لزوم تشکیل مجمع خیرین واقف در همدان تأکید کرد.

لزوم تشکیل مجمع خیرین واقف در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله مصطفی موسوی‌ اصفهانی ظهر امروز در همایش وقف، احسان ماندگار در همدان با بیان اینکه همه ما معتقد به معاد هستیم و یکی از غیب‌ها مسئله معاد است که از چشم‌ها پوشیده است، اظهار کرد: کسی که ایمان به غیب و معاد دارد سعی در ماندگار کردن خود می‌کند که در این راستا وقف جان و مال مورد تأکید اسلام و ائمه بزرگوار است.

وی با بیان اینکه اگر شهادت شهیدان نبود، زندگی امروز ما، مردگی کامل بود، ابراز کرد: اگر سعادت شهادت را نداشتیم می‌توانیم با صدقات جاریه خود را ماندگار کنیم که در این زمینه وقف از جمله صدقات جاریه‌ای است که پرونده انسان را حتی پس از مرگ او نیز باز نگه می‌دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه همدان با اشاره به موقوفه مدرسه زنگنه نیز گفت: این موقوفه 140 طلبه فعال برای تبلیغ دین خدا دارد که در زمان علامه مجلسی به وقف رسیده است و رقباتی نیز برای مخارج مدرسه وقف کرده که بسیار قابل توجه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش وقف در زمینه حوزه علمیه را از موارد مورد توجه عنوان و با بیان اینکه در مرکز استان همدان نیاز بسیاری به وقف در زمینه مدارس علمیه داریم، افزود: در مرکز استان 60 هزار دانشجو اما 400 طلبه داریم که علت کم بودن آن نبود مراکز علمی و مدارس طلبگی است.

موسوی ‌اصفهانی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و 250 داوطلب حضور در مدرسه علمیه پسران بودند که از این تعداد در استان فقط حدود 300 نفر را پذیرفتیم و 950 نفر پذیرفته نشدند که دلیل این موضوع نبود مدرسه و کلاس برای حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه روحانیون و حوزویان دین مردم را حفظ می‌کنند، تصریح کرد: اگر دانشگاه دکتر تربیت می‌کند که جسم انسان را معالجه کند حوزه علمیه نیز روحانی و مبلغ تربیت می‌کند که کار انبیاء را انجام می‌دهد.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه همدان بر لزوم تشکیل مجمع خیرین واقف در استان همدان در راستای توجه به وقف‌های جدید خصوصاً در زمینه حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز با تأکید بر ماندگاری نیات و کارهای خیر، گفت: هر فردی در طول زندگی خود اموالی را جمع می‌کند که پس از مرگ او ماندگاری ندارد اما با وقف اموال خود می‌تواند پس از مرگش نیز از خیرهای آن بهره‌مند شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی متذکر شد: در راستای وقف اموال با نیت قرب الهی کم یا زیاد مهم نیست چراکه وقف هر ذره‌ای با نیت الهی ماندگار و پایدار خواهد شد.

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از انیمشین وقف که با نیت ترویج این فرهنگ غنی به همت روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان تهیه شده بود، از واقفان، متولیان، مستأجران و هیئت امنای نمونه عرصه وقف و موقوفات تجلیل شد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول