اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

تهاجم‌های فرهنگی به مقابله با نهاد وقف می‌پردازد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: تهاجم‌ها و هجمه‌های فرهنگی موجود در جامعه به مقابله با نهاد وقف می‌پردازد و تبلیغات منفی در راستای نهاد وقف سبب دل‌زدگی افراد از وقف و موضوعات مربوط به آن می‌شود.

تهاجم‌های فرهنگی به مقابله با نهاد وقف می‌پردازد
حجت‌الاسلام عبدالحسین مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر پنجمین روز از هفته وقف می‌گذرد، اظهار داشت: از ابتدا تا هفتم بهمن‌ماه جاری به عنوان هفته وقف نام‌گذاری شده است.
وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد وقف اشاره کرد و افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب فرهنگ و تاریخ ما وام‌دار واقفینی است که جهان را به دور از فقر، جهل و محرومیت خواسته‌اند.
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: پنجمین روز از هفته وقف به عنوان وقف، نیاز‌ها و نقش مردم نام‌گذاری شده است و اهداف وقف باید در سطح جامعه مورد توجه قرار گیرد.
وی به مهم‌ترین اهداف وقف به عنوان سنت حسنه الهی در سطح جامعه اشاره کرد و ادامه داد: تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف در میان مردم، نشان دادن جایگاه وقف‌های صورت گرفته در سطح جامعه و راهنمایی و ارائه مشاوره به مردم در راستای وقف‌های جدید از مهم‌ترین اهداف نهاد وقف به شمار می‌رود.
مرادی با اشاره به اینکه آشنایی اقشار مختلف جامعه با مقوله وقف از اهمیت بسیاری برخوردار است، تاکید کرد: وقف باید به عنوان انشای دانش‌آموزان در مدارس به کار گرفته شود و دانشجویان نیز باید با ارائه مقاله و کتاب در مورد وقف در مسابقات در زمینه وقف شرکت کنند.
وی به افزایش کیفیت و کمیت برنامه‌های صورت گرفته در اصفهان در راستای وقف و موضوعات مربوط به آن اشاره کرد و بیان داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه هر ساله برنامه‌های مناسبی را برای هفته وقف تنظیم می‌کند و هر ساله برنامه‌های اوقاف نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش می‌یابد.
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: تهاجم‌ها و هجمه‌های فرهنگی موجود در جامعه به مقابله با نهاد وقف می‌پردازد و تبلیغات منفی در راستای نهاد وقف سبب دل‌زدگی افراد از وقف و موضوعات مربوط به آن می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تبدیل امام‌زاده‌ها به قطب فرهنگی در راستای مقابله با تهاجم‌های فرهنگی نقش مؤثری دارد، گفت: امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه به عنوان پایگاه اصلی برنامه‌های فرهنگی به شمار می‌روند و تبدیل اماکن متبرکه موجود در سطح استان به قطب فرهنگی یکی از اهداف این اداره است.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول