اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی:

هر 4 روز یک وقف در خراسان‌جنوبی ثبت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: در خراسان‌جنوبی به طور متوسط هر چهار روز یک وقف جدید ثبت می‌شود.

هر 4 روز یک وقف در خراسان‌جنوبی ثبت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی در همایش سفیران وقف بر احیای موقوفات موجود در سطح شهرها و روستاهای استان تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های مجموعه اوقاف احیای موقوفاتی است که تاکنون به وضعیت آنها رسیدگی نشده است.
وی نخستین واقف دنیای اسلام را حضرت علی(ع) دانست و گفت: این امام همام پایه‌های اصلی این سنت حسنه را گذاشت چرا که وی چاه‌هایی را حفر و برای فقرا وقف می‌کرد تا این عمل به صورت یک سنت حسنه باقی بماند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در زمان رضاخان با اجرای قانون اصلاحات اراضی دیدگاه مردم نسبت به وقف عوض شد و یک بدبینی در این عرصه به وجود آورد، چرا که مزدوران این زمان به خوبی می‌دانستند که پشتوانه اقتصادی توسعه حوزه‌های علمیه موقوفات است و قصد داشتند با اجرای این قانون این پشتوانه را از مردم و حوزه‌ها بگیرند.
گرایلی اظهار داشت: بعد از آن امام(ره) اعتراض کرد و تبعید شد و شاهد تعطیلی حوزه‌های علمیه بودیم و به مجالس روضه اهل‌بیت(س) حمله شد.
وی ادامه داد: ‌امام خمینی(ره) پس از بازگشت به ایران و تشکیل حکومت اسلامی اعلام کردند که اسناد اصلاحات باطل است و املاک وقفی باید به وقفیت خود باقی بماند تا به وسیله این پشتوانه اقتصادی جلوی تورم و فقر در جامعه گرفته شود.
 
*موقوفه‌خواران مفسد اقتصادی هستند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه براساس اصول قانون اساسی موقوفه‌خواران مفسد اقتصادی هستند، تصریح کرد:‌ موقوفات متعلق به امام زمان(عج) است و باید نگاه‌ها به موقوفات عوض شود.
گرایلی گفت: براساس فتوای علما باید تنها نیت واقف اجرا شود و تاکنون 750 نیت مختلف در بین واقفان کشف و شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه باید نیات واقفان را به سوی مسائل جدید در جامعه سوق دهیم، تصریح کرد: به عنوان مثال ما در مورد فعالیت‌های قرآنی موقوفات کمی داریم و 80 درصد موقوفات استان ما با نیت عزاداری امام حسین (ع) است.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول