اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان:

روحانیون برترین مروجان فرهنگ وقف در جامعه‌ هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: روحانیون برترین مروجان فرهنگ وقف در جامعه‌ هستند.

روحانیون برترین مروجان فرهنگ وقف در جامعه‌ هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی صبح امروز در همایش "وقف و علما" در نهاوند اظهار کرد: وقف صدقه جاریه‌ای است که موجب بهره‌مندی واقف از مزایای دنیوی و معنوی آن خواهد شد.
وی با اشاره به وجوه 225 امامزاده واجب‌التعظیم در استان همدان، از بازسازی و نوسازی سالانه بیش از 15 بقعه در استان خبر داد و افزود: امسال قرار شد که 22 بقعه تخریب و نوسازی شوند اما به دلیل برنامه‌ریزی‌ و تأمین اعتبار مناسب نوسازی 10 بقعه را در دستور کار قرار دادیم که میانگین 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه برای تخریب و نوسازی هر بقعه به صورت میانگین بیش از 400 میلیون تومان اعتبار نیاز است خواستار فرهنگ‌سازی توسط علما برای مشارکت مردمی به منظور نوسازی بقاع متبرکه شد.
وی روحانیون را به واسطه ارتباط همیشگی با مردم و نظر به اینکه مردم روحانیون را مورد اعتماد خود می‌دانند، از نهادینه کردن فرهنگ وقف توسط روحانیون و محاسن آن خبر داد و گفت: کار وقف کاری فرهنگی است بنابراین آن چه از مهمترین مأموریت‌های اداره اوقاف استان است تلاش برای احیای موقوفات است.
صالحی در ادامه افزود: در جامعه اسلامی حوزه‌های علمیه، مساجد و برخی هیئت‌های مذهبی از طریق موقوفات اداره می‌شوند.
وی از وجود 38 هزار رقبه در استان، یک هزار و 900 موقوفه و 2 هزار مسجد در سطح استان خبر داد و ابراز کرد: اداره اوقاف بدون نظر واقف حق ندارد حتی ریالی را هزینه کند.
فرماندار شهرستان نهاوند نیز علما و روحانیون را ستون محکم‌ انقلاب و اسلام خواند و افزود: مردم متدین ایران اسلامی از قدیم‌الایام به نظرات و فتاوای علما، مراجع و صحبت‌های روحانیون نظر مثبت داشتند لذا علما و روحانیون می‌توانند به عنوان مرجع فکری مردم در راستای گسترش وقف کوشا باشند.
اسماعیل زارعی‌کوشا ادامه داد: در سال جاری بزرگترین واقف استان همدان متعلق به شخصی خیر در نهاوند است که با وقف 10 هکتار زمین کشاورزی خود توانسته است فرهنگ وقف را به نسل جدید معرفی کند.
وی در پایان سخنانش با بیان اینکه باید موضوع وقف را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم گفت: تنها راهی که می‌تواند فرهنگ وقف را همیشه و در بین همه نسل‌ها زنده و ماندگار کند تبدیل آن به گفتمان عمومی است.
انتهای پیام/خ۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول