اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل اوقاف کردستان:

وقف بزرگ‌ترین خدمت برای رفع فقر در جامعه است

خبرگزاری فارس: معاون امور اوقافی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان وقف را بزرگترین خدمت برای رفع فقر در جامعه عنوان کرد.

وقف بزرگ‌ترین خدمت برای رفع فقر در جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج فریدون خضری پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین نواختن زنگ وقف در مدرسه راهنمایی نمونه دولتی امام شافعی سنندج اظهار داشت: برای اولین بار زنگ وقف در مدارس استان به منظور توسعه فرهنگ وقف به صدا درمی‌آید.
وی با بیان اینکه وقف سنت حسنه و بزرگترین خدمت برای رفع فقر در جامعه است، تصریح کرد: وقف در برقراری عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت در بین عموم مردم حائز اهمیت و بسیار تاثیرگذار است.
وی به مشخصات وقف اشاره کرد و افزود:از جمله مشخصه‌های وقف جهان‌شمول بودن آن است و فقط مربوط به کشورهای اسلامی نیست.
معاون امور اوقافی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: در بسیاری از کشورهای جهان در رفع بسیاری از نابسامانی‌های اجتماعی، ایجاد اشتغال و عمران و آبادانی از وقف استفاده و بهره می‌برند.
خضری جایزه نوبل را یکی از موقوفات جهانی بسیار معروف و دارای اهمیت ذکر و خاطر نشان کرد: از این جایزه در راه اشاعه صلح و توسعه علم و دانش به کار می‌برند.
وی با بیان اینکه وقف مختص به زمان خاصی نیست، عنوان کرد: وقف از هزاران سال قبل وجود داشته به طوریکه در حال حاضر وقف نامه‌ای وجود دارد که قدمت آن به هزار و صد سال قبل برمی‌گردد.
وی بیان داشت: اصل و منافع موقوفه هموار حفظ شده که این عمل با هیچ کار خیری قابل مقایسه نیست چرا که همیشه مال و اموال وقفی ماندگار خواهد بود.
بعد از برگزاری این مراسم و نواخته شدن زنگ وقف در این مدرسه انشایی در رابطه با وقف و برداشت‌های دانش‌آموزان از سخنان معاون امور اوقافی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان نوشته خواهد شد.
لازم به ذکر است یکی از دانش‌آموزان این مدرسه به‌نام پدرام اسدالله‌زاده در اولین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در بخش داستان‌نویسی رتبه برتر کشور را کسب کرده بود و امسال هم در مرحله استانی حائز رتبه اول شده است.
انتهای پیام/غ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول