اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط معاون بنیاد شهید اراک

برنامه‌های دهه فجر اراک اعلام شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اراک برنامه‌های دهه مبارک فجر بنیاد شهید این شهرستان را اعلام کرد.

برنامه‌های دهه فجر اراک اعلام شد
شهرام ثامنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه این برنامه‌ها در دو بخش پژوهشی و فرهنگی و ورزشی برگزار می‌شود، اظهار کرد: همزمان با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی توسط این بنیاد به مرحله اجرا گذاشته می‌شود که برگزاری مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا با عنوان مراسم «مهمانی ‌لاله‌ها» همزمان با سراسر کشور در روز پنج‌شنبه 13 بهمن ماه برگزار می‌شود.
به گفته وی این مراسم در اراک و بخش‌های تابعه در روز پنج‌شنبه از ساعت 15 در گلزار مطهر شهدای اراک برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اراک با بیان اینکه شهرستان اراک در دوران انقلاب 18 شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: تعویض پرچم قبور پاک و مطهر شهدا در گلزار‌های شهری و روستایی، برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی ایران همزمان با آیین مهمانی لاله‌ها و مصادف با روز انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت، هماهنگی با آموزش و پرورش، بسیج مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های سطح شهرستان اراک به منظور بازدید از موزه شهدای اراک و گلزار‌های مطهر شهدا، پخش گزارش و خبر از خاندان شاهد و ایثارگر دوران انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه عکس شهدا و دوران انقلاب، کتاب و... مربوط به ایثار و شهادت در مدارس و دانشگاه‌ها بخشی از برنامه‌های پژوهشی در دهه مبارک فجر است.
ثامنی افزود: دعوت از زندانیان مسلمان دوران انقلاب به منظور ایراد خاطره در برنامه‌های مختلف، حضور خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران معظم در راهپیمایی 22 بهمن، برگزاری یادواره پنج شهید روستای قلعه ‌ارجناوند، برگزاری یادواره 98 شهید کوی امام علی(ع)، نام‌گذاری معابر شهرستان اراک و نام‌گذاری معابر به نام شهدای دوران انقلاب از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.
وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی گلزار شهدای اراک ادامه داد: افتتاح طرح ساماندهی گلزار شهدای روستاهای قلعه ساروق، نمک کوه، گلشن‌آباد و روستای معصومیه از جمله پروژه‌های عمرانی قابل بهره‌برداری در ایام سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.
معاون فرهنگی بنیاد شهید اراک همچنین با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی بیان کرد: برگزاری مسابقات شعر، نقاشی، طراحی، خوشنویسی، اجرای طرح قرائت سوره فجر در مراسم صبحگاهی مدارس شاهد، نواختن زنگ ایثار، برگزاری مسابقات ورزشی یادواره دهه مبارک فجر، کوهپیمایی بزرگ خانواده‌های شاهد و ایثارگر، صعود جانبازان به الوند همدان، برگزاری مسابقات تیر و کمان همسران و جانبازان مونث، مسابقات شنای جانبازان، مسابقات فوتسال و برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی در رشته‌های حفظ، تفسیر، مفاهیم، قرائت(ترتیل و تحقیق) ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بخشی از برنامه‌‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اراک در این ایام است.
ثامنی گفت: اعزام والدین مکرم شهدا به مرقد و بیت قدیمی امام راحل، برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی و عکاسی و کتابخوانی ویژه دانش‌آموز شاهد و ایثارگر مقطع متوسطه و دانشجویان شاهد و ایثارگر، برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی با موضوع انقلاب اسلامی ـ ولایت فقیه و رهبری، انقلاب اسلامی ـ ایمان، ایثار و شهادت، انقلاب اسلامی ـ پیشرفت و عدالت و در پرتو جهاد اقتصادی از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول