اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 ماهه سوم سال جاری صورت گرفت

کشف 89 درصد پرونده‌های جرم‌های رایانه‌ای در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمان «فتا» گفت: 89 درصد از پرونده‌های جرم‌های رایانه‌ای در استان کرمان در 3 ماهه سوم سال جاری کشف شده است.

کشف 89 درصد پرونده‌های جرم‌های رایانه‌ای در کرمان
کامبیز اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: جرم‌های اقتصادی، برداشت‌های غیرمجاز از حساب افراد، کلاهبرداری، مسائل اخلاقی، هتک حیثیت افراد و نشر اکاذیب از مهم‌ترین جرم‌های اینترنتی در استان کرمان به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: 89 درصد از پرونده‌های جرم‌های رایانه‌ای در استان کرمان در سه ماهه سوم سال جاری کشف شده و پرونده‌های خانوادگی و استفاده از اطلاعات محرمانه مردم دومین جرم اینترنتی در استان کرمان به شمار می‌رود.
وی افزود: افراد برای جلوگیری از سوء ‌استفاده‌های اینترنتی موجودی حساب‌های خود را مرتب کنترل کنند و در حساب‌های دارای عابربانک موجودی زیادی نداشته باشند.
اسماعیلی نسبت به  فروش کالاهای نامرغوب توسط فروشگاه‌های مجازی هشدار داد و ابراز داشت: افراد باید در خرید اینترنتی ابتدا کالا را دریافت و سپس هزینه آن را پرداخت کنند.
وی اینترنت را بستر مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افراد برشمرد و افزود: افراد سودجو با سوء ‌استفاده از فضای مجازی و اینترنت با شگردهای مختلف به کلاهبرداری از کاربران و دارندگان کارت‌های بانکی و اعتباری می‌پردازند.
اسماعیلی گفت: یکی از این شیوه‌ها که در اصطلاح «فیشینگ» نامیده می‌شود به سرقت آنلاین برای دستیابی به اطلاعات مهم افراد مانند نام کاربری، کلمه عبور و اطلاعات کارت اعتباری افراد است.
رئیس پلیس فتا استان کرمان تصریح کرد: فیشینگ به نامه‌های الکترونیکی و صفحه‌های جعلی اطلاق می‌شود که حاوی تبلیغات بانک‌ها و شرکت‌های عرضه‌کننده کارت‌های اعتباری است.
اسماعیلی افزود: هکرها در یک شیوه دیگر با جا زدن سایت جعلی به جای سایت مورد اطمینان و اصلی و با ایجاد صفحه‌هایی مشابه درگاه‌های پرداختی اینترنتی بانکی اقدام به فریب مشتریان و سوء استفاده از اطلاعات حساب آنها می‌کنند.
وی با بیان اینکه این سایت‌ها علاوه بر تشابه محتوایی از نظر دامنه هم شبیه سایت اصلی هستند، بیان کرد: حمله‌های فیشینگ به شکل‌های متفاوتی صورت می‌گیرد.
اسماعیلی بیان داشت: گاهی ایمیلی از سوی فردی که ادعا می‌کند، دوست و یا همکار است به کاربران ارسال می‌شود.
وی افزود: آنها همچنین وب سایتی با نام مشابه وب سایتی که کاربران به صورت متناوب با آن ارتباط دارند را برای کلاهبرداری طراحی و فعال می‌کنند.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از حمله‌هاب فیشینگ باید نشانه وب سایت مورد نظر را به صورت دقیق در نوار نشانی موتور جستجوی اینترنتی وارد کرد و با این کار زمانی که عملیات جستجو شروع می‌شود در انتهای نشانی حرف «S» اضافه می‌شود که این امر نشان دهنده جعلی نبودن سایت است و ما را به سایت اصلی هدایت می‌کند.
وی تصریح کرد: اگر حرف «S» نمایان نشود، این سایت جعلی است و به هیچ عنوان نباید وارد آن شد، زیرا امکان کلاهبرداری و سرقت اطلاعات وجود دارد.
اسماعیلی بیان کرد: در کنار صفحه کلید اصلی درگاه‌های اینترنتی بانک‌ها صفحه کلیدهای مجازی وجود دارد که برای تامین امنیت اطلاعات محرمانه حساب‌های بانکی است و با استفاده از آن  می‌توان از اقدام‌های مجرمانه جلوگیری به عمل آورد.
انتهای پیام/غ10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول