اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ‌پلیس فتا کرمان خبر داد

کشف 89 درصد جرایم رایانه‌ای در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس ‌پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در سه ماه سوم سال جاری 89 درصد جرایم رایانه‌ای انجام شده در استان کرمان کشف شد.

کشف 89 درصد جرایم رایانه‌ای در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان کرمان، اسماعیلی اظهار داشت: پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان در سه ماه سوم سال جاری با به‌کارگیری توان اطلاعاتی، علمی و تجهیزات تخصصی خود از مجموع پرونده‌های تشکیل شده در زمینه جرایم رایانه‌ای در سطح استان کرمان، 89 درصد از این پرونده‌ها را به نتیجه رساند.
وی افزود: بیشترین جرایم فضای مجازی استان کرمان پرونده‌هایی در زمینه جرایم اقتصادی شامل انتقال وجه از طریق اینترنت، کلاهبرداری اینترنتی، فیشینگ و ... و بعد از آن جرایم اخلاقی و فرهنگی شامل انتشار تصاویر وب، ساخت وبلاگ به نام غیر و انتشار مطالب توهین‌آمیز و هتک حیثیت افراد است.
رئیس ‌پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان کرد: در زمینه پیشگیری از جرایم اقتصادی فضای مجازی باید دقت شود از درگاه‌های الکترونیکی مطمئن و اصلی بانک‌ها برای پرداخت اینترنتی و از صفحه کلید مجازی تعبیه شده در کنار منوی فیلدهای درج اطلاعات حساب کاربر استفاده شود.
اسماعیلی تصریح کرد: وارد کردن آدرس اصلی و دقیق سایت بانک مربوطه در نوار ابزار آدرس مرورگر اینترنتی سیستم خود، افشا نکردن رمزهای کارت‌های اعتباری خود شامل رمز اول، رمز دوم و رمز CVV2، کنترل مرتب حساب‌هایی که در خرید یا پرداخت‌های الکترونیکی از آن استفاده کرده‌ایم و عدم اطمینان به سایت‌های غیراصلی فروش مجازی کالا و دقت در امر ابتدا تحویل کالا و سپس پرداخت وجه به مأمور تحویل دهنده کالا از جمله اقداماتی است که کاربر باید رعایت کند.
وی در زمینه پیشگیری از جرایم اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی افزود: از هرگونه به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی، محرمانه و خانوادگی و تصاویر شخصی و خانوادگی در فضای مجازی، افشای اطلاعات محرمانه، شخصی، خانوادگی شامل نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و کد ملی، شماره تماس ثابت و همراه، آدرس محل سکونت و محل کار و میزان تحصیلات در فضای مجازی و اتاق‌های گفت‌وگو خودداری و از عضویت و تکمیل فرم‌های مربوطه در سایت‌های ناآشنا و ناشناخته پرهیز کرد.
رئیس ‌پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: تهیه و تعیین رمز عبور مناسب و قوی و مراقبت و نگهداری از آن در سیستم‌های رایانه‌ای یک ضرورت است، ضمن اینکه نگهداری عکس، تصاویر، اطلاعات محرمانه در سیستم رایانه به ویژه در هنگام اتصال به شبکه اینترنت احتمال انتشار آنها بسیار زیاد است.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: باید آنتی‌ویروس قوی، اصلی و مطمئن نصب و به‌روز رسانی شود و فایروال قوی و مطمئن به غیر از فایروال ویندوز روی سیستم نصب و پس از هر بار اتصال به اینترنت و یا متصل کردن حافظه‌های جانبی، تمام درایوهای سیستم رایانه خود را به وسیله آنتی‌ویروس اسکن کرد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول