اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر سرمای شدید

2 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان دشتستان وارد شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان گفت: بر اثر سرمای شدید بیش از 2 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان دشتستان وارد شد.

2 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان دشتستان وارد شد
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسین قیصری عصر دوشنبه در بازدید کارشناسان جهاد کشاورزی از مزارع و کشتزارهای دشتستان اظهار داشت: دشتستان از قطب‌های بزرگ و مهم کشاورزی استان بوشهر و کشور است و سطح زیر کشت این شهرستان و میزان تولیدات دشتستان نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه این شهرستان است.
وی افزود: در سال‌های گذشته تلاش زیادی برای تامین آب لازم و مورد نیاز مزارع و باغات دشتستان انجام شد و در سال جاری بیشترین سطح زیر کشت را در بسیاری از محصولات کشاورزی داشته‌ایم.
رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان با اشاره به سرمای شدید چند روز گذشته در دشتستان خاطر نشان کرد: در چند روز گذشته شاهد توده هوای بسیار سرد در دشتستان و در شهرها و روستاهای این شهرستان بودیم و خسارات زیادی به محصولات کشاورزی این شهرستان وارد آمد.
قیصری تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده بیش از 2 میلیارد تومان خسارت به صیفی‌کاران دشتستان وارد شده و محصولاتی از قبیل گوجه ‌فرنگی، بادمجان، کدو سبز، هندوانه و طالبی که با آب و هوای معتدل منطقه سازگار هستند، دچار آسیب جدی شده‌اند.
وی اضافه کرد: سرمای شدید روزهای گذشته حتی به محصولات گلخانه‌ای و زیرپلاستیکی نیز خسارات زیادی وارد کرده است.
این مسئول اذعان کرد: بیش از 120 هزار نفر در دشتستان از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند و اداره جهاد کشاورزی با استفاده از همه امکانات و توانمندی‌ها برای تقویت کشاورزان تلاش و فعالیت می‌کند.
قیصری گفت: امسال بیش از 45 هزار هکتار از اراضی دشتستان زیر کشت گندم رفته‌اند و انتظار داریم شاهد برداشت بسیار خوبی توسط کشاورزان باشیم.
وی یادآور شد: برای تامین آب کشاورزی در دشتستان نیز تلاش خوبی صورت گرفته و مسئولان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی نیز نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌اند.
انتهای پیام/آ30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول