اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح نظارتی ویژه هدفمندی یارانه‌ها

60 هزار بازرسی در خراسا‌ن‌جنوبی صورت گرفت

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: 60 هزار بازرسی در راستای طرح نظارتی ویژه هدفمندی یارانه‌ها در سطح استان صورت گرفته است.

60 هزار بازرسی در خراسا‌ن‌جنوبی صورت گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی، الیاس جویبان اظهار داشت: با توجه به گذشت یک سال از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها برای توزیع عادلانه یارانه‌ها و ایجاد تحول اقتصادی در جامعه شاهد نتایج مفیدی مانند کاهش و اصلاح مصرف انرژی و همچنین رفاه اقشار کم درآمد جامعه بوده‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه بیشتر به حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده شاهد رونق و تنوع تولید و ایجاد بازار رقابتی باشیم.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در راستای انجام وظایف قانونی خود در این مدت از جمله مدیریت و کنترل بازار به ویژه در ایام خاص با اجرای طرح‌های نظارتی ویژه هدفمندی یارانه‌ها در طول یک‌ سال گذشته برای حمایت از مصرف‌کنندگان و با استفاده از توان اصناف و ناظران افتخاری در بخش نظارت و بازرسی توانسته‌ایم گام‌های موثری در مدت یک‌ ساله اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها برداریم.

جویبان ادامه داد: در این راستا از زمان آغاز این طرح تا اول دی‌ماه امسال همکاران سازمان با تلاشی جهادگونه و مضاعف 59 هزار و 886 مورد بازرسی از واحد‌های اقتصادی اعم از شرکت‌های تولیدی، پخش، انبارها و سردخانه‌ها، مراکز عمده و خرده فروش و واحدهای خدماتی استان بازرسی به عمل آورده‌اند.

وی یادآور شد: در این راستا یک‌هزار و 82 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 69 میلیارد و 655 میلیون و 60 هزار و 770 ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی افزود: در مدت اجرای این طرح 15 پرونده قاچاق به ارزش 44 میلیون و 471 هزار و 884 ریال نیز تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

جویبان با بیان اینکه تعداد واحدهای صنفی استان زیاد است و بهترین ناظران بازار مردم هستند از عموم هم‌استانی‌ها خواست به منظور مشارکت در امر بازرسی و نظارت با مشاهده هرگونه تخلف، اعم از گران‌فروشی و عدم درج قیمت مراتب را از طریق تلفن رایگان ۱۲۴ به این سازمان گزارش کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای افزایش نظارت بر بازار از بین شهروندان اقدام به جذب ناظر افتخاری می‌کند که متقاضیان می‌توانند برای همکاری به صورت افتخاری با ارائه دو قطعه عکس، کپی شناسنامه و کارت ملی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان واقع در خیابان شهید مطهری اداره مشارکت‌های مردمی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول