اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل آذربایجان شرقی:

بازرسی به دنبال استفاده ابزاری از تشکل‌های مردم نهاد نیست

خبرگزاری فارس: بازرس کل آذربایجان شرقی بر ضرورت همکاری تخصصی و کارشناسی تشکل‌های مردم نهاد با این سازمان تأکید کرد و گفت: رویکرد ما، استفاده ابزاری از تشکل‌ها نیست، بلکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی و کارشناسی آنها در مسائل مختلف مرتبط با توسعه استان است.

بازرسی به دنبال استفاده ابزاری از تشکل‌های مردم نهاد نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی آذربایجان شرقی، اکبر غفاری در نخستین نشست تشکل‌های غیردولتی مردم نهاد استان، به وظایف و مأموریت‌های قانونی سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و اظهار کرد: با استناد به بند "الف" ماده 11 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و ماده 65 آیین‌نامه اجرای آن، تشکل‌های غیردولتی مردم نهاد می‌توانند، نقش مهمی در زمینه‌های مختلف از جمله پیشگیری از وقوع جرم، جلوگیری از تضییع اموال عمومی و منابع طبیعی، حفظ محیط زیست و ارتقای میزان سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، توسعه فرهنگ قانون مداری و کسب اطلاعات و اخبار، ارزیابی‌ها و پیشنهادها، ایفا کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اغلب تشکل‌های غیردولتی مردم نهاد را عناصری مومن، علاقه‌مند و دلسوز به نظام و انقلاب اسلامی برشمرد.
غفاری اضافه کرد: تشکل‌های غیردولتی مردم نهاد در زمینه‌های مختلف تخصصی می‌توانند از طریق تعامل با سازمان بازرسی، دغدغه‌های خود را نسبت به مطالبات قانونی مردم از دستگاه‌های اجرایی، نحوه اجرای صحیح قوانین و مقررات، منعکس و پیگیری کنند.
وی پیشگیری و پیش‌بینی را از رویکردهای اصلی سازمان بازرسی ذکر کرد و تعامل با تشکل‌های غیردولتی مردم نهاد را در راستای تحقق این رویکردها ارزیابی و تصریح کرد: تشکل‌های غیردولتی مردم نهاد، در انجام وظایف و مأموریت‌های خود بر اساس اساسنامه مصوب خود، یافته‌هایی دارند که باید آن را پیگیری کنند و تعامل با سازمان، فرصت مغتنمی است که خروجی‌ها و یافته خود را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی سازمان بازرسی کل کشور به منصه ظهور برسانند.
رئیس منطقه 5 بازرسی کل کشور، بر ضرورت همکاری تخصصی و کارشناسی تشکل‌های مردم نهاد با این اداره کل اشاره و تأکید کرد: رویکرد ما، استفاده ابزاری از تشکل‌ها نیست، بلکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی و کارشناسی آنها در مسائل مختلف مرتبط با توسعه استان است.
در ادامه این نشست، نمایندگان تشکل‌های غیردولتی مردم نهاد به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام/ح30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول