اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی خبر داد

اجرای طرح شبنم در سطح بازار عرضه خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از اجرای طرح شبنم در سطح بازار عرضه این استان به منظور شناسنامه‌دار کردن کالاهای وارداتی با هدف شفاف‌سازی کالا در سطح عرضه خبر داد.

اجرای طرح شبنم در سطح بازار عرضه خراسان‌جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا جمیع پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در یک سال پس از هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت در جریان هدفمندی یارانه‌ها تنظیم و کنترل بازار بوده است.
وی از توزیع 13 میلیون لیتر گازوئیل با قیمت لیتری 150 تومان به واحدهای صنعتی و معدنی استان از آغاز سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: هم‌چنین مبلغ 2 میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض به مجموعه‌های صنعتی که دچار مشکل شده‌اند، انجام شده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از اختصاص تسهیلات 11 میلیارد تومانی به صورت قرض‌الحسنه به 42 واحد صنعتی استان خبر داد و افزود:‌ این تسهیلات با عنوان خط اعتباری انرژی پرداخت شده است.
 
*اختصاص تسهیلات برای واحدهای آجر سنتی
جمیع از اختصاص تسهیلات برای واحدهای آجرپزی سنتی خبر داد و گفت: برای تمام واحدهای آجر سنتی در خراسان‌جنوبی 15 میلیون تومان تسهیلات از طریق شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی استان اختصاص پیدا کرده است.
وی اظهار داشت:‌ کوره‌های آجرپزی سه برابر استاندارد انرژی مصرف می‌کنند و باید شیوه کار در این مجموعه‌ها عوض شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: اختصاص یک میلیارد تومان یارانه شیر که جزو مطالبات کارخانجات شیر استان بوده است، پرداخت شد و کارخانجات شیر استان هیچ مطالبه‌ای از دولت ندارند.
جمیع تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شناسایی واحدهای صنعتی و معدنی در سطح کشور به صورت یکنواخت بوده است که این کار در استان نیز انجام شده است.
وی از گازرسانی به شهرک صنعتی فردوس، ناحیه صنعتی خضری، شهرک صنعتی بیرجند و قاین خبر داد و اظهار داشت: این کار در راستای صرفه‌جویی در واحدهای صنعتی انجام گرفته است چرا که استفاده از گاز برای واحدهای صنعتی به صرفه‌تر است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی تصریح کرد:‌ مدیران واحدهای صنعتی باید خود را با وضعیت جدید وفق دهند تا با افزایش بهره‌وری کمترین آسیب را ببینند و حتی به سود بیشتری نیز دست یابند چرا که کمک‌های دولت به این واحدها بیشتر به صورت تسهیلات است.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول