اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت بازرسی صنعت، معدن و تجارت همدان تأکید کرد

اجرای طرح شبنم از ابتدای بهمن در همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اجباری شدن درج کد دوبعدی رهگیری کالا(شبنم) از ابتدای بهمن ماه امسال گفت: این طرح کنترل کالای قاچاق را افزایش می‌دهد.

اجرای طرح شبنم از ابتدای بهمن در همدان
علیرضا شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از اجباری شدن درج کد دو بعدی رهگیری کالا (شبنم) از ابتدای بهمن ماه سال جاری برای شش گروه کالای وارداتی خبر داد.
وی گفت: این شش کالا شامل انواع مختلف لوازم خانگی، یارانه و لوازم جانبی آن، تلفن همراه، لوازم آرایشی، بهداشتی، تجهیزات پزشکی و نیز مکمل‌های غذایی و دارویی را شامل می‌شود.
سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: در صورتی که هر قلم کالا از این شش نوع، فاقد کد دوبعدی شبنم باشد در سطح عرضه و کالا به عنوان قاچاق محسوب شده و طبق ماده 62 قانون نظام صنفی با آن برخورد خواهد شد.
وی افزود: طرح شبنم مخفف "شبکه بازرسی و نظارت مردمی" است که با فرآیند اجرایی واردات که بر اساس آیین نامه قانون ارتقای کیفی تولیدات صنعتی طراحی شده، هماهنگ است.
شجاعی افزود: سامانه تعاملات واردات کالا که به سیستم IMS معروف است، برای مدیریت واردات طراحی شده و هدف آن کسب مجوز سازمان ملی استاندارد قبل از ثبت سفارش و نیز شناسنامه‌دار کردن کالاست.
وی اذعان داشت: قرار شده که پس از ورود کالا به کشور، طرح شبنم روی آن پیاده شود به این صورت که کالای وارده به گمرک، یک کد دو بعدی به صورت برچسب دریافت می‌کند که این کد برای هر پالت کالا، بسته کالا و واحدکالا مجزا و منحصر به فرد خواهد بود.
سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: در طرح شبکه بازرسی نظارت مردمی(شبنم) این امکان را برای شهروندان فراهم می‌شود که با داشتن یک گوشی همراه دارای دوربین و با استفاده از نرم افزار موجود از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند و در حالت کلی این طرح، کنترل کالای قاچاق را افزایش می‌دهد.
وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه به مجرد خرید این کالا توسط مصرف کننده، کد فعال و پس از آن اصطلاحاً می‌سوزد، خاطرنشان کرد: بنا به این مشخصه دیگر امکان جعل در این کد و به تبع آن امکان قاچاق کالا وجود نخواهد داشت.
انتهای پیام/خ۳۰
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول