اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 1391

بودجه فاضلاب گلستان 29 درصد افزایش خواهد یافت

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب از افزایش 29 درصدی اعتبارات بخش فاضلاب استان گلستان در سال 1391 خبر داد.

بودجه فاضلاب گلستان 29 درصد افزایش خواهد یافت
سیدمهدی ثمره‌هاشمی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان،اظهار داشت: شهر گرگان با مشکل آب مواجه است به همین دلیل به دنبال توسعه آب زیرزمینی در این شهر هستیم.
وی عنوان کرد: در همین راستا بهره‎برداری از ایستگاه پمپاژ والش‌آباد و فاضل‌آباد برای آبرسانی به شهر گرگان در دستور کار قرار دارد.
ثمره‌هاشمی بیان داشت: برای اینکه مشکل آب شرب شهر گرگان را مرتفع سازیم چند برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت را در دستور کار قرار داده‌ایم و اگر منابع سطحی را بتوانیم افزایش دهیم مشکل آب شهر گرگان در سه سال با همکاری مردم برطرف خواهد شد.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای حل مشکل آب شرب گلستان در نظر گرفته شده، تصریح کرد: در بودجه سال 1391 افزایش اعتبار آب شرب گرگان را تا 25 درصد خواهیم داشت که نشان‌دهنده توجه ویژه مسئولان به این شهر است.
وی با اشاره به اینکه میانگین سرانه مصرف آب در سطح شهر گرگان 220 لیتر است، افزود: سرانه مصرف آب هم در گرگان و هم در سطح کشور بسیار بالاست و در سطح دنیا کشورهایی وجود دارند که با وجود اینکه از نعمت منابع آب خوبی برخوردار هستند، اما میانگین مصرف آنها 120 لیتر است و این حکایت از این امر دارد که می‎شود مصرف را کنترل کرد.
ثمره‌هاشمی ارتفاعات در شهر گرگان را از دیگر مشکلات در حوزه آبرسانی در این شهر دانست و خاطر نشان کرد: در این شهر اختلاف ارتفاع 360 متری را داریم که تامین و توزیع آب را با مشکل مواجه کرده که با ناحیه‌بندی شهر به دنبال رفع این مسئله هستیم.
معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده در سه سال آینده مشکل آب شرب شهر گرگان حل خواهد شد، تصریح کرد: آب و فاضلاب اقداماتی نظیر اصلاح و بهسازی شبکه‎ها، ترمیم مخازن را برای جلوگیری از هدررفت آب و یا به نوعی بازیافت آن در دستور کار دارد، اما همه این مسائل زمانی می‌تواند موثر باشد و کمک کند به حل مسئله آب که مردم با صرفه‌جویی در این زمینه با ما همکاری کنند.
وی در خصوص تاخیر در بهره‎برداری از پروژه فاضلاب شهر گنبدکاووس نیز اذعان داشت: پروژه فاضلاب هم به زمان زیاد و هم به هزینه فراوان نیاز دارد که بودجه عمومی پاسخگوی اجرای این پروژه‌ها نیست برای همین ما به دنبال واگذاری فعالیت‎ها به بخش خصوصی هستیم.
ثمره‌هاشمی استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی، استفاده از وام بانک توسعه، فایناس داخلی و فروش اموال و دارایی مازاد را از جمله اقداماتی برشمرد که می‌تواند برای صنعت آب و فاضلاب منابع مالی ایجاد کند.
انتهای پیام/ن۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول