اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس انجمن خوشنویسی استان قم:

قم در خوشنویسی دارای سابقه درخشان است

خبرگزاری فارس: مدرس انجمن خوشنویسی استان قم گفت: شهر قم با توجه به سابقه فرهنگی و مذهبی که دارد در زمینه خوشنویسی نیز دارای سابقه درخشان است.

قم در خوشنویسی دارای سابقه درخشان است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه هفته فرهنگ و هنر قم که در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شده است، اصغر شریفی شهر قم را میزبان هنر خوشنویسی دانست و اظهار کرد: هنر خوشنویسی یک هنر معنوی است و شهر قم نیز یک شهر معنوی و مذهبی است و همین امر باعث شده است تا هنر خوشنویسی در شهر قم دارای سابقه‌ای درخشان باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه هنر خوشنویسی در مکتب اسلام مورد سفارش ائمه اطهار قرار گرفته است، اظهار کرد: دین مبین اسلام دین زیبایی‌ها و خوبی‌ها است و از همین رو ائمه اطهار(ع) در رابطه با نگارش زیبای آیات و روایات بسیار سفارش کرده‌اند.
سرپرست غرفه هنر خوشنویسی در نمایشگاه هفته فرهنگ و هنر اسلامی استان قم سبک‌های نگارش و خوشنویسی در ایران را خط ثلث، نسخ، نستعلیق و شکسته نستعلیق دانست و افزود: در هنر خوشنویسی ایرانی برای کتابت آیات و روایات از خط ثلث و نسخ استفاده می‌شود و خط نستعلیق و شکسته نستعلیق برای نگارش اشعار و متون ادبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
شریفی در ادامه با بیان اینکه هنر خوشنویسی خود به تنهایی به عنوان یک منبع درآمد مطرح است، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 250 هنرجو در انجمن خوشنویسی استان قم مشغول به یادگیری این هنر هستند که طی آموزش‌های شش ترمه و چهار ماهه می‌توانند این هنر را فراگیرند.
وی تعداد آثار هنرمندان خوشنویس استان قم در نمایشگاه هفته فرهنگ و هنر استان قم را 25 اثر دانست و خاطرنشان کرد: با جدی گرفتن آموزش هنر در دوران ابتدایی و راهنما و آموزش زیبا نویسی به کودکان و نوجوانان می‌توانیم شاهد رشد مردم استان قم در عرصه هنر خوشنویسی باشیم.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول