اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کهگیلویه و بویراحمد صورت می‌گیرد؛

برگزاری سوگواره خوشنویسی 72 کهکشان در گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران از برگزاری نخستین سوگواره استانی خوشنویسی با عنوان " 72 کهکشان " به مناسبت ماه محرم در این شهرستان خبر داد.

برگزاری سوگواره خوشنویسی 72 کهکشان در گچساران
سید زمان علی‌پور ظهر امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: هر اقدام و حرکتی که به نوعی در ترویج فرهنگ عاشورا و آرمان‌های آن مؤثر باشد ماندگار است.
وی با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی باید به صورت ریشه‌ای انجام گیرد، افزود: در توجه و پرداختن به مسائل دینی و مذهبی باید از سطحی‌نگری پرهیز کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با اشاره به برگزاری سوگواره خوشنویسی در این شهرستان بیان کرد: این سوگواره برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
علیپور تصریح کرد: در این سوگواره 72 خوشنویس برتر کهگیلویه و بویراحمدی به خوشنویسی نام 72 تن از شهدای کربلا می‌پردازند.
وی از نمایش آثار خوشنویسان در گچساران طی برگزاری یک نمایشگاه خبر داد و گفت: آثار خوشنویسان شرکت‌ کننده در سوگواره 72 کهکشان به صورت دوره‌ای در شهرستان‌های دیگر کهگیلویه و بویراحمد نیز به نمایش گذاشته می‌شود.
علیپور عنوان کرد: پس از نمایش آثار به‌صورت نمایشگاه، این آثار در کتابی به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
وی 30 آذر سال جاری را تاریخ برگزاری این سوگواره عنوان کرد و ادامه داد: به تمامی شرکت‌کنندگان در این سوگواره لوح تقدیر و جوایزی اهدا می‌شود.
علیپور هدف از برگزاری این سوگواره خوشنویسی را القای فرهنگ عاشورا به مردم دانست و گفت: فرهنگ و آرمان‌های عاشورایی باید به خوبی به مردم معرفی شود.
این مقام فرهنگی و هنری گچساران با اشاره به این موضوع که فرهنگ عاشورایی باید بیش از گذشته در جامعه فرهنگ‌سازی شود، تصریح کرد: فرهنگ غنی و ارزشمند عاشورا و مراسم‌ها و عزاداری‌های این ماه پس از سال‌ها و با گذشت بیش از 13 قرن توسط مردم هنوز هم عاشقانه و هر سال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پیام عاشورا و سالار شهیدان تاریخ مصرف ندارد و فرهنگ غنی عاشورایی باید با جان و دل ترویج شود تا آینده نسل‌های مختلف در پناه این فرهنگ غنی ایثار و بزرگی تضمین باشد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول