اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

وحدت حوزه و دانشگاه توسعه جامعه را در بردارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل و وحدت حوزه و دانشگاه رشد و توسعه جامعه را در بردارد.

وحدت حوزه و دانشگاه توسعه جامعه را در بردارد
احمد ناطق نوری در حاشیه همایش روز وحدت حوزه و دانشگاه در شهرستان محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان محمودآباد با بیان اینکه انسان دو بعد فیزیکی و متافیزیکی دارد، بیان داشت: این دو بعد به هم وابسته هستند و همدیگر را تکمیل می‌کنند.
نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر روح انسان تقویت نشود جسم کارساز نخواهد بود.
ناطق‌نوری ادامه داد: توصیه امام بزرگوار مبنی بر وحدت دو رکن ارزشمند حوزه و دانشگاه رشد و توسعه جامعه و انسان‌ها را توأمان فراهم می‌کند تا همگان به سوی خدا رهنمون شوند.
نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی توصیه‌های مهم امام در این امر را استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها برای حوزویان و ظرفیت‌های حوزه‌ها برای دانشگاهیان دانست و گفت: این بدان معنا بود که تربیت دینی و اخلاقی و اعتقادات و باورها را توسط حوزه‌ها و پیشرفت و تکنولوژی را از دانشگاه‌ها استخراج کنیم.
ناطق نوری افزود: اگر این دو قشر در جامعه تعامل داشته باشند قطعاً در دنیای امروز از دیگران پیشی می‌گیریم یعنی انسان‌ها ساخته می‌شوند و همان انسان‌ها جامعه را به رشد و بالندگی خواهند رساند.
نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه را تبادل اطلاعات و تجربیات به یکدیگر ارزیابی کرد و ادامه داد: نباید برای این امر مهم فقط به یک روز و یک همایش بسنده کنیم بلکه باید با این تعامل و تبادل حوزه‌ها تفکر و اندیشه‌های الهی دین و اخلاق مردم و جامعه اخلاقی را بسازند.
ناطق نوری اضافه کرد: دانشگاه‌ها نیز باید با علم‌آموزی و کسب دانش و مهارت تکنولوژی و پیشرفت و صنعت را در جامعه پیاده کنند.
نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی زهد و عبادت بدون داشتن علم و همچنین دانش بدون تقوا را بی‌نتیجه دانست و اذعان داشت: اگر این دو همگون شوند چرخه پیشرفت و توسعه درست جلو می‌رود و آن وقت در قله‌های موفقیت قرن 21 خواهیم بود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول