اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

خلخال 1800 لیسانس و فوق‌لیسانس بیکار دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: هم اکنون یک هزار و 800 نفر با مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس در شهرستان خلخال بیکار هستند.

خلخال 1800 لیسانس و فوق‌لیسانس بیکار دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی صبح امروز در مراسم افتتاح دوره‌های آموزشی کار‌آفرینی و مهارت کسب و کار در خلخال اظهار داشت: این تعداد بیکار با فراخوانی که انجام شده در صدد مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای هستند تا با تکیه بر مدرک تحصیلی خود بتوانند وارد بازار کار شوند.
وی از پیگیری مسئولان شهرستان در سرعت‌بخشی به تمهید و تامین زیرساخت‌های اشتغال در خلخال خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم با جذب سرمایه‌گذاران و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی بستر اشتغال افراد بیکار جامعه را فراهم کنیم.
عبداللهی نظیر این زیرساخت‌ها را تکمیل کارخانه سیمان، تله‌کابین خلخال، صنایع بتن سبک CNC و کارخانه راش الماس خلخال اعلام کرد و گفت: اگر این واحدها به صورت کامل تکمیل و راه‌اندازی شود بستر اشتغال مناسبی در شهرستان فراهم می‌آید.
وی به یکی از سیاست‌های خوب دولت در ایجاد فرصت‌های اشتغال برابر در سال جاری اشاره کرد و یادآور افزود: در حوزه مشاغل خانگی که سرآمد این اقدامات است با جذب اعتبارات گام‌های خوبی در ایجاد فرصت‌های اشتغال برداشته شده و همچنان نیز این کار با جدیت دنبال می‌شود.
فرماندار خلخال بیان داشت: تقویت بخش خصوصی در زمینه آموزش‌های کسب و کار و مهارت سبب می‌شود که فرآیند تولید بدون هیچ صدمه‌ای به روند خود ادامه داده و فراگیران موثر در محیط کار حاضر شوند.
عبداللهی با یادآوری اینکه باید در جامعه فرهنگ فراگیری مهارت‌ها و فنون مختلف برای کسب و کارهای سهل و راحت نهادینه شود، افزود: ما باید برخی ذهنیت‌ها و فرهنگ غلط را به دور بیندازیم چرا که اشتغال تنها پشت میز نشستن و حقوق ماهانه دریافت کردن نیست.
وی ادامه داد: فرهنگ مصرف‌گرایی در جامعه ما سبب شده از فکر توسعه و نهادینه شدن فرهنگ تولید خدمات دور بمانیم و تنها مصرف‌گرای صرف باشیم.
این مسئول تصریح کرد: سرمایه اولیه فراگیران دوره‌های مهارت و کسب و کار آموزش مفید و انتقال آموخته‌ها است که این کار با فراگیر شدن این دوره‌ها امکان‌پذیر خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال نیز در سخنانی ابراز داشت: تا پایان امسال 150 نفر زیر پوشش آموزش‌های کارآفرینی و مهارت کسب و کار قرار می‌گیرند.
نادعلی یگان‌زاده با اشاره به افتتاح آموزش‌های کار‌آفرینی در خلخال به ویژگی‌های این دوره‌ها اشاره کرد و گفت: مدت دوره‌های آموزشی 54 ساعت بوده که در آن فراگیران با روش‌های نوین کار‌آفرینی، بازاریابی، قوانین بیمه و تامین اجتماعی و همچنین خلاقیت، نوآوری و روش‌های تامین منابع مالی و سرمایه آشنا می‌شوند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال بیان داشت: تا کنون 42 دوره کار‌آفرینی با شرکت 2 هزار و 50 نفر در شهرستان خلخال برگزار شده که قبل از سال 87 بوده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول