اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته کار کمیسیون اجتماعی مجلس:

مشاغل خانگی درصد بیکاری را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وام‌های خوداشتغالی که در اختیار متقاضیان قرار بگیرد، می‌تواند درصد قابل توجهی از بیکاری را کاهش دهد.

مشاغل خانگی درصد بیکاری را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مرادعلی منصوری ارضی عصر چهارشنبه در جمع کارآفرین شهرستان آزادشهر اظهار داشت: توجه به بسط و گسترش مشاغل خانگی با عنایت به تخصصی که مردم دارند و طی آموزش‌های مختلف فنی‌وحرفه‌ای آموخته‌اند، می‌تواند برای پایین آوردن درصد بیکاری در جامعه مفید واقع شود و شمار بیکاران را کاهش دهد.

وی اضافه کرد: متقاضیانی که از وام‌های خوداشتغالی بهره‌مند می‌شوند و تسهیلات در اختیار آنان قرار می‌گیرد باید با توجه به تخصصی که دارند و تعهدی که داده‌اند، عمل کنند و از فرصت به دست آمده حداکثر استفاده را ببرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: مشاغل خانگی جدای از برطرف کردن نیازهای معیشتی افراد یک جامعه و خانواده‌ها به لحاظ اقتصادی برای کشور هم مفید است و می‌تواند تولید را افزایش دهد، جلوی واردات را بگیرد و بر درآمدهای صادراتی ما تاثیر مثبت داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: بعضی از مشاغل خانگی از جمله قالی‌بافی، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی و نظایر آن می‌تواند در احیای صنایع دستی هم مثمرثمر واقع شود و در جذب گردشگران خارجی که قطعا به لحاظ اقتصادی برای مملکت مفید است، کمک فراوانی کند.

نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارائه تسهیلات بانکی به مردم با شرایط مطلوب از ثمره‌های انقلاب است و در رژیم گذشته این امتیازات در اختیار عده‌ای محدود بود.

منصوری‌رضی ادامه داد: شایسته است مردم همچون همیشه قدرشناس باشند و در برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر و انتخابات مجلس حضور گسترده‌ای داشته باشند و زمینه را برای پیشبرد اهداف نظام که قطعا سعادت همه آنها را به دنبال خواهد داشت، آماده کنند.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول