اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل:

توجه به مشاغل خانگی موجب حل بیکاری می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: توجه بیشتر به مشاغل خانگی از جمله صنایع دستی به عنوان یک ارزش در جامعه موجب حل بیکاری می‌شود.

توجه به مشاغل خانگی موجب حل بیکاری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسین کیخا ظهر امروز در جلسه کار گروه اشتغال زابل در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلان آن می‌شود.
وی افزود: استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده، ایجاد زمینه کار خانوادگی، کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد و ارتقای مدیریت کسب و کار و افزایش بهره‌وری از مزایای اشتغال خانگی است.
فرماندار زابل بیان داشت: متقاضیان دارای مدرک دانشگاهی و یا فنی و حرفه‌ای می‌توانند از تسهیلات ارائه شده در صندوق مهر امام رضا (ع) استفاده کنند.
کیخا با بیان اینکه سقف تسهیلات ارائه شده 50 میلیون ریال است ادامه داد: بانک‌ها کمک کنند تا متقاضیان مشاغل خانگی بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه اشتغال خانگی در بسیاری از کشورها حرف نخست را می‌زند، خاطرنشان کرد: باید به مشاغل خانگی توجه بیشتری کنیم تا سهم بیشتری را در اقتصاد به خود اختصاص دهیم.
فرماندار زابل تصریح کرد: توجه بیشتر به مشاغل خانگی از جمله صنایع دستی به عنوان یک ارزش در جامعه موجب رفع بیکاری می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز اشتغال یک از دغدغه‌های مهم مسئولان است بیان داشت: ظرفیت‌های اشتغال خانگی باید شناسایی و به مردم معرفی شود.
کیخا افزود: شهرداری‌ها باید محلی را برای فروش محصولات خانگی فراهم سازند تا خانواده‌ها بیشتر تشویق شوند و تولیدات خود را مستقیماً به بازار عرضه کنند.
فرماندار زابل اضافه کرد: مدیران در زمینه اشتغال خانگی اطلاع رسانی کنند زیرا موجب رونق اقتصادی در خانواده‌ها و روستاها می‌شود.
کیخا ادامه داد: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که روستاییان بتوانند از این فرصت پیش آمده در زمینه اشتغال استفاده کنند.
وی یادآور شد: به هرکدام از متقاضیان مشاغل خانگی بین 3 تا 5 میلیون تومان وام اختصاص می‌یابد.
فرماندار زابل تصریح کرد: تاکنون برای 3 هزار و 100 نفر پرونده تشکیل و برای تصویب و پرداخت به استان ارسال شده که از این تعداد تاکنون به تعداد 700 پرونده تسهیلات داده شده است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول