اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل:

مشگین‌شهر شش هزار فرصت شغلی برای بیکاران ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: ‌مسئولان اجرایی مشگین‌شهر متعهد شدند شش هزار و 197 فرصت شغلی را که امسال تعهد کرده‌اند، برای افراد جویای کار ایجاد کنند.

مشگین‌شهر شش هزار فرصت شغلی برای بیکاران ایجاد می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی مهدی‌زاده عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال مشگین‌شهر، اظهار داشت: بعد از شهرهای اردبیل و پارس‌آباد، مشگین‌شهر بیشترین سهم اشتغال را در تحقق 51 هزار و 700 فرصت شغلی استان اردبیل دارد که امیدواریم با به ثمر نشستن آنها شاهد تحولی عظیم در حوزه اشتغال باشیم.
وی با اعلام این‌که در 10 بخش اشتغالزای استان اردبیل پیگیری‌ها برای ایجاد اشتغال به جد دنبال می‌شود، تصریح کرد: از 51 هزار و 700 فرصت شغلی قابل تحقق در استان اردبیل تا پایان امسال تاکنون 27 هزار و 153 فرصت شغلی ایجاد شده و همچنان این رویه با سرعت و جدیت دنبال می‌شود.
مهدی‌زاده خاطر نشان کرد: در کنار اشتغالزایی در بخش‌های مختلف مشاغل خانگی نیز امسال مورد توجه و مد نظر ما بوده است به گونه‌ای که مجموعه صنعت، تجارت و معدن از 10 هزار فرصت شغلی تعهد شده تاکنون شش هزار و 640 فرصت شغلی فراهم کرده و آب و فاضلاب روستایی بیشتر از تعهد خود که رقم 79 نفر بوده است، 90 فرصت شغلی را ایجاد کرده است.
این مسئول در ادامه اضافه کرد: رویکرد دولت در ایجاد فرصت‌های اشتغال خانگی توجه به هزینه‌های کم اما توانمندی افراد شاغل به حوزه کار و تلاش است به گونه‌ای که سعی می‌شود با پرداخت تسهیلات یک و دو میلیون تومانی در بخش‌های صنایع دستی و خانگی این فرصت‌های اشتغال فراهم شود.
وی همچنین از فرمانداران شهرستان‌ها خواست از فرصت دو ماهه برای تحقق سهمیه استان و همچنین معرفی پرونده‌های متقاضیان به بانک‌ها برای استفاده از تسهیلات بانکی استفاده کرده و زمینه اشتغال بیشتر را فراهم آورند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که کاهش نرخ بیکاری از ضروریت‌های انکارناپذیر جامعه و تلاش دولت خدمتگزار است، ادامه داد: سیاست اشتغال دولت به گونه‌ای طراحی شده است تا پایان عمر دولت دهم بخش عظیمی از گره‌ها در این مسیر باز شده و جمعیت شاغل و کارآفرین به حد و مرز واقعی و استاندارد نزدیک شود.
به گزارش فارس، در این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان اردبیل نیز با یادآوری این‌که اشتغال از دغدغه‌های دولت خدمتگزار بوده است، گفت:‌ نرخ بیکاری در استان اردبیل براساس فصول کار و اشتغال متفاوت است اما به طور میانگین نرخ بیکاری در این استان کمتر از 12 درصد است.
حسین منوری با بیان این‌که حدود 47 هزار نفر در این استان جمعیت بیکار تلقی می‌شوند، افزود: برای توسعه مشاغل خانگی در استان اردبیل 40 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت پیش‌بینی شده است.
وی تصریح کرد: تاکنون هفت هزار و 760 زن و سه هزار و 184 مرد برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شدند.
فرماندار مشگین‌شهر نیز در این جلسه سهم این شهرستان را مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: تاکنون نیمی از این تعهد شش هزار و 197 نفری اشتغال محقق شده است.
فتح‌آقا محمداوغلی نرخ بیکاری شهرستان مشگین‌شهر را بالاتر از سرانه استانی و کشوری اعلام کرد و بیان داشت: توسعه صنایع تبدیلی و تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و حل مشکل کارخانه کبریت‌سازی و فعالیت برخی از کارخانه‌های راکد به این بستر کمک می‌کند.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول