اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه انصارالرضا خراسان‌جنوبی خبر داد

اعزام 4 هزار دانش‌آموز دختر به راهیان‌نور / اعزام روحانی خواهر برای نخستین بار

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی از اعزام 4 هزار دانش‌آموز دختر برای نخستین بار به اردوی راهیان‌نور خبر داد.

اعزام 4 هزار دانش‌آموز دختر به راهیان‌نور / اعزام روحانی خواهر برای نخستین بار
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند علی قاسمی صبح امروز در نشست خبری از اعزام 4 هزار دانش‌آموز دختر برای نخستین بار به اردوی راهیان‌نور خبر داد و اظهار داشت: در این راستا 400 نفر فرهنگی، 120 راوی خواهر و برادر و 107 روحانی خواهر و برادر نیز با این دانش‌آموزان اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه اداره اردوگاه‌ها در تمام زمینه‌ها بر عهده خواهران است، افزود: والدین دانش‌آموزان از این حیث هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در سال‌جاری 10 کاروان دانش‌آموز پسر نیز به این اردوها اعزام شده‌اند.
قاسمی با بیان اینکه این دانش‌آموزان در مقطع دوم دبیرستان هستند و در غالب درس آمادگی‌دفاعی به این اردو اعزام می‌شوند، گفت: در گذشته درس آمادگی‌دفاعی فقط در زمینه آمادگی‌دفاعی نظامی بوده که اکنون براساس سیاست‌های اتخاذ شده رویکرد آن فرهنگی شده است و یک قسمت از این برنامه‌ها آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس است.
وی گفت: نخستین کاروان در تاریخ 10 بهمن‌ماه جاری و آخرین کاروان در تاریخ 5 اسفندماه به اردوی راهیان‌نور اعزام می‌شوند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر وزارت آموزش و پرورش و بسیج به این نتیجه رسیدند که باید نسل جوان را با ارزش‌های دفاع مقدس و راهیان نور که امروزه نیاز تمامی نسل‌های ما است آشنا سازند.
قاسمی یادآور شد: نسل جوان باید شناخت و آشنایی کاملی با مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس پیدا کنند.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید بدانند رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس چگونه جانفشانی کردند و این وظیفه ما است تا دانش‌آموزان را با ارزش‌های انقلاب آشنا کنیم.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی از برگزاری مسابقات فرهنگی نیز در این اردوها خبر داد.
قاسمی ابراز امیدواری کرد: با الگوگیری از این اردوها دانش‌آموزان ما زنان غیور جامعه آینده باشند.
وی از هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر 100 هزار تومان برای هر دانش‌آموز در این اردوها خبر داد و خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است تا صد درصد دانش‌آموزان پایه دوم دبیرستان به این اردوها اعزام شوند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی تأکید کرد: از هر مدرسه باید مدیر آن مدرسه نیز حضور داشته باشد و در صورتی که مدیر مشکلی داشت باید یکی از مسئولان مدرسه را به جای خود معرفی کند.
قاسمی با اشاره به اسکان دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان دختر در اردوگاه شهید حبیب‌‌اللهی اسکان می‌یابند.
وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان دختر استان در قالب 11 کاروان به اردوی راهیان‌نور می‌روند.
انتهای پیام/ح10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول