اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه صومعه‌سرا خبر داد

اعزام 1140 دانش‌آموز دختر صومعه‌سرایی به راهیان‌نور

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه صومعه‌سرا از اعزام یک هزار و 140 دانش‌آموز دختر به مناطع عملیاتی جنوب کشور در قالب کاروان راهیان‌نور از این شهرستان خبر داد.

اعزام 1140 دانش‌آموز دختر صومعه‌سرایی به راهیان‌نور
ولی مهدوی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به اعزام نخستین مرحله از کاروان راهیان‌نور ویژه دختران دانش‌آموزان این شهرستان به مناطق عملیاتی جنوب کشور، اظهار داشت: دختران دانش‌آموز صومعه‌سرایی در دو مرحله برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه در مجموع بالغ بر یک‌هزار و 140 نفر دانش‌آموز دختر در دو مرحله از مناطق جنوب کشور بازدید می‌کنند، افزود: از این تعداد، بالغ بر 570 نفر روز گذشته اعزام شدند و بقیه نیز در تاریخ 27 بهمن امسال اعزام می‌شوند.
فرمانده سپاه صومعه‌سرا ادامه داد: هر کاروان از راهیان‌نور صومعه‌سرا در قالب 14 اتوبوس و هر اتوبوس مزین به نام یکی از شهدای این شهرستان است.
به گفته وی، یک پزشک زن و 12 امدادگر نیز مسئولیت حفظ سلامت جسمی این دانش‌آموزان در طول سفر را به عهده دارند.
مهدوی‌نیا، با اشاره به حفظ و ارتقای روحیه معنوی و سلامت فکری دانش‌آموزان اعزامی، اذعان داشت: 12 طلبه خواهر و 12 راوی زن همیار و همراه دانش‌آموزان در هر اتوبوس هستند تا سلامت معنوی و روحی آنها تا پایان دوره‌ها تضمین شود.
وی، خاطر نشان کرد: دوره اعزام کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق جنگی به مدت چهار روز و برای بازدید از مناطق دهلاویه، شلمچه و اروند رود است.
این مسئول، درباره هزینه‌های اعزام کاروان‌ها، اذعان داشت: تمام هزینه‌ها با همکاری اداره آموزش و پرورش و سپاه ناحیه صومعه‌سرا تهیه و فراهم شده است و از دانش‌آموزان برای این سفر معنوی هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.
وی، از اعزام دو هزار نفر از اقشار مختلف مردم این شهرستان به مناطق جنگی جنوب خبر داد و یادآور شد: این کاروان دو هزار نفره در اسفند امسال به مدت چهار روز برای بازدید از مناطق مرزی و جنگی جنوب کشور اعزام می‌شوند.
مهدوی‌نیا با اشاره به پایان دوره اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزان پسر صومعه‌سرا، یادآور شد: صومعه‌سرا با اعزام 800 نفر دانش‌آموز پسر به مناطق عملیاتی جنوب رتبه نخست استانی را از نظر تعداد نفرات اعزامی کسب کرد.
وی، درباره اهمیت و ضرورت توجه به اعزام کاروان‌های راهیان‌نور به ویژه برای قشر جوان، اظهار داشت: کاروان‌های راهیان‌نور به دلیل انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد به نسل حاضر بسیار حیاتی و مهم است.
فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا، پاسداری از ارزش‌های دفاع مقدس را موجب ارتقای نوع نگاه در جوانان دانست و افزود: این امر موجب تحول و دگرگونی در اخلاق، نگرش و کردار در جوانان و نوجوانان می‌شود.
وی، با بیان اینکه فضای معنوی در جوانان باید افزایش یابد، متذکر شد: اعزام کاروان‌های راهیان‌نور یکی از این فضاهای معنوی و قابل ارتقا است.
به گفته مهدوی‌نیا، کاروان‌های راهیان‌نور موجب بیداری در جوانان در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و نگرشی می‌شود که تاثیرگذاری آن از صدها فیلم، مقاله و نوشته‌های مذهبی و معنوی بیشتر است.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول