اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سند کاهش فقر در طبس اجرا می‌شود

طبسِ محروم در اولویت خدمات کمیته امداد

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای سند کاهش فقر در استان یزد، گفت: شهرستان طبس به دلیل درجه بالای محرومیت در اولویت اجرای این طرح و سایر خدمات کمیته امداد قرار دارد.

طبسِ محروم در اولویت خدمات کمیته امداد
مهدی حجازی مهریزی که به منظور بررسی طرح توانمندسازی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) طبس به این شهرستان سفر کرده است امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: اجرای سند کاهش فقر که از مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد است در دستور کار کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: باتوجه به درجه بالای محرومیت در برخی نقاط شهرستان طبس، کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان یزد، این شهرستان را در اولویت نخست اجرای سند کاهش فقر قرار داده است، به گونه‌ای که با افزایش فعالیت‌ها و ارائه خدمات در طبس، درصدد اختصاص اعتبارات ویژه‌ای به این شهرستان هستیم.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان یزد بیان کرد: این کمیته در مناطقی از استان یزد که دارای ضریب محرومیت هفت و هشت است از جمله شهرستان طبس در حال نیازسنجی به صورت بررسی خانوار به خانوار است که پس از اتمام مرحله نیازسنجی تا پایان سال‌جاری، و در صورت پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز در بودجه سال آینده، بخشی از هزینه‌های زندگی آن دسته از خانوارهای زیرپوشش که در تأمین کالای اساسی خود دچار مشکل هستند تأمین خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم‌اکنون 43 هزار و 11 نفر در سطح استان یزد زیر پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) قرار دارند، اضافه کرد: از این تعداد 28 هزار و 126 نفر مشمول دریافت مستمری و بقیه براساس سیاست‌های جدید کمیته امداد از سایر خدمات این کمیته بهره‌مند هستند.
حجازی مهریزی خاطرنشان کرد: مبلغ مستمری پرداخت شده به خانواده‌ها به عنوان کمک معیشت ماهیانه بین 400 تا 750 هزار ریال است که در مدت 9 ماه سال‌جاری در مجموع 63 میلیارد و 262 میلیون ریال به عنوان مستمری به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در استان یزد پرداخت شده است که در مقایسه با 56 میلیارد و 621 میلیون ریال پرداخت شده در مدت مشابه سال گذشته از افزایش 11 درصدی برخوردار است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان یزد یادآور شد: کمیته امداد از سال 1386 برنامه تحول خود را با اعمال سیاست‌های جدید آغاز کرده است که انجام پرداخت‌های معوض به جای پرداخت‌های بلاعوض، تبدیل خدمات دائمی به خدمات هدفمند و زمان‌دار، ارائه خدمات درمانی، اشتغال و فرهنگی در کنار تأمین معیشت، و اجرای طرح‌های خودکفایی، کارانگیزی و مشاغل خانگی از جمله سیاست‌هایی است که در قالب این برنامه دنبال می‌شود.
وی اظهار داشت: مهمترین برنامه کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در سال جاری، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری کمتر از 50 سال زیر پوشش کمیته امداد و بیمه اجتماعی مجریان طرح‌های خودکفایی است.
حجازی مهریزی ادامه داد: براساس این برنامه باید در سال‌جاری 2 هزار زن سرپرست خانوار و 8 هزار مجری طرح خودکفایی به همراه خانواده‌هایشان در استان یزد بیمه شوند که تا پایان سال این کار انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) براساس برنامه تعیین شده باید تا پایان برنامه پنجم توسعه دو دهک پایین درآمدی جامعه را زیر پوشش و حمایت خود قرار داده و خدماتی را به این خانواده‌ها ارائه کند که در صورت پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز در بودجه و افزایش مشارکت‌های مردمی این کار انجام خواهد شد.
انتهای پیام/خ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول