اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره)

رویکرد کمیته امداد فرهنگی و جلوگیری از گسترش معضلات اجتماعی است

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به وظیفه این نهاد در زمینه محرومیت‌زدایی، گفت: رویکرد این نهاد فرهنگی و جلوگیری از گسترش مشکلات و معضلات اجتماعی است.

رویکرد کمیته امداد فرهنگی و جلوگیری از گسترش معضلات اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین انواری عصر امروز در دیدار با کارکنان حوزه فرهنگی این نهاد مقدس که در اردوگاه امام علی(ع) درسنندج برگزار شد، کار فرهنگی را مشکل‌ترین و مهم‌ترین کار برشمرد و اظهار داشت: عرصه فرهنگی، کاری انسان‌ساز است و گام نخست در این عرصه به‌روز بودن و پر بودن علمی و فکری کسانی است که در این مسیر تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: نیروهایی که در این عرصه تلاش می‌کنند باید به‌روز تغذیه شوند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای مخاطبانشان باشند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) رفع موانع و مشکلات فعالان این عرصه را ضروری خواند و خاطر نشان کرد: برای انجام وظایف در این حوزه ابتدا باید گیرها و مشکلات را کالبد شکافی کرد تا توانمندتر عمل کرد.

انواری با بیان اینکه در این حوزه استهلاک زیادی وجود دارد، تصریح کرد: برای جلوگیری از افزایش مشکلات اجتماعی با توجه به تهدیدات و آسیب‌هایی که امروزه از سوی دشمنان با آن روبه‌رو هستیم کار در حوزه فرهنگی بسیار سخت و نیاز به مطالعه و کار گسترده دارد.

به گفته وی، کار فرهنگی کاری است که در مرحله نخست فکر را تغییر داده و بعد بر روی اندیشه افراد سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر انتظار وجود جامعه‌ای سالم و صالح را داریم ابتدا باید فکر و اندیشه افراد جامعه را درست کرد و آن‌گاه منتظر عمل و بازخورد آن در جامعه باشیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: در انجام کارهای فرهنگی با توجه به ظرافت و حساسیتی که در این حوزه وجود دارد باید بسیار دقیق عمل کرد تا بازخورد و نتیجه کار برعکس نشود.

انواری افزود: شناخت محیط، فرهنگ مردم و حرکت با توجه به این مولفه‌ها است که ما را در رسیدن به هدفی که دنبال می‌کنیم موفق می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر ما ندانیم که نیاز فرهنگی جامعه هدفمان چیست و چه هجمه‌های فرهنگی آنان را تهدید می‌کند نمی‌توانیم برای خنثی‌سازی آنها اقدام کنیم.

وی زیباسازی و استحکام را دو ویژگی مهم در کارها و برنامه‌های فرهنگی برشمرد و افزود: اگر این دو مولفه مهم را در این مسیر نداشته باشیم هیچگاه موفق نخواهیم بود که جامعه هدفمان را هدایت کنیم.

انواری شناخت درست تهدیدات، ریشه‌یابی درست ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را مهم‌ترین گام برای مقابله و حذف این مشکلات عنوان کرد و گفت:‌ باید بدانیم ریشه مشکلات و آسیب‌ها از کجا نشأت گرفته تا آن را بخشکانیم.

وی در ادامه نقش خانواده‌ها را در هر جامعه بسیار مهم دانست و گفت: وجود کانون‌های خانوادگی سالم در هر جامعه‌ای در ارتقای سلامت آن جامعه نقش کلیدی دارد.

انواری تلاش در راستای توانمندسازی و تقویت خانواده‌ها در حوزه فرهنگی به منظور مقابله با تهدیدات و هجمه‌های نرم دشمنان را ضروری دانست و گفت: اگر بخواهیم در جنگ نرم با دشمنان پیروز شویم باید خانواده‌ها را در مقابله با تهدیدات نرم دشمن بیمه کنیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: در رویکرد جدید کمیته امداد با توجه به چشم‌انداز 20 ساله اولویت برنامه‌های این نهاد مقدس کار بر روی خانواده‌ها است که به صورت ویژه در حوزه‌های مختلف دنبال می‌شود.

وی در ادامه انجام مشاوره‌های گروهی به جای کارهای فردی در مشاوره را ضروری دانست و گفت: انجام یک مشاوره گروهی بدون شک بازخورد و نتیجه بیشتری نسبت به کارهای فردی می‌تواند داشته باشد.

انواری برگزاری دوره‌های آموزشی، مشاوره‌های گروهی و اردوهای مختلف فرهنگی را ضروری خواند و گفت: اگر کمیته امداد محور کار گروهی را الگو بکند می‌تواند بر سایر دستگاه‌ها نیز تاثیر بگذارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این کار در مرکز در حال انجام است و امیدواریم شاهد اجرای آن به صورت گسترده و همه‌گیر در سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول