اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان:

600 دانش‌آموز خدابنده‌ای به مناطق جنگی جنوب اعزام شدند

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان گفت: همزمان با اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس 600 دانش‌آموز از شهرستان خدابنده به این مناطق اعزام شدند.

600 دانش‌آموز خدابنده‌ای به مناطق جنگی جنوب اعزام شدند
علیرضا مولایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نخستین کاروان راهیان نور دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان از دیشب به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.
وی با بیان اینکه بهمن ماه سال جاری بالغ بر 7 هزار و 100 دانش‌آموز و فرهنگی و عوامل اجرایی کاروان‌های راهیان نور به این مناطق اعزام می‌شوند، افزود: این دانش‌آموزان در قالب 12 دوره به مشهد شهدا اعزام می‌شوند.
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان با بیان اینکه در دوره نخست این اعزام‌ها، دانش‌آموزان، فرهنگیان و معلمان جدید‌الاستخدام و عوامل اجرایی عازم کربلای ایران می‌شوند، خاطرنشان کرد: این دوره‌ها چهار روزه است.
وی با اشاره به اینکه در دوره نخست 600 دانش‌آموز از شهرستان خدابنده به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس می‌روند، یادآور شد: آخرین اعزام دانشجویان و فرهنگیان استان 26 بهمن ماه سال جاری است.
مولایی با بیان اینکه در این دوره دانش‌آموزان برای آموزش درس آمادگی دفاعی به این مناطق اعزام می‌شوند، بیان داشت: با همکاری سازمان آموزش و پرورش استان دانش‌آموزان پایه دوم متوسطه به صورت اختیاری به این مناطق اعزام می‌شوند.
وی از اجرای برنامه‌های مختلف در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس برای دانش‌آموزان خبر داد و افزود: اقامه نماز جماعت، قرائت قرآن و ادعیه، ارائه مشاوره‌ها و احکام خاص بانوان برای دانش‌آموزان دختر، برگزاری یادواره‌های شهدا و برگزاری نشست‌های بصیرتی برای دانش‌آموزان از برنامه‌های این اردو محسوب می‌شود.
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و فرهنگیان استان از یادمان‌های اروند کنار، شلمچه، هویزه و دهلاویه بازدید می‌کنند، افزود: بازدید از نمایش مردان آسمانی از دیگر برنامه‌های این برنامه فرهنگی است.
وی با بیان اینکه در این دوره‌ها دانش‌آموزان به همراه مربیان خود برای یادگیری درس آمادگی دفاعی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این اردوها دانش‌آموزان با بازدید از شنیده‌های دوران دفاع مقدس از نزدیک با رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام آشنا می‌شوند.
مولایی با اشاره به اینکه برخی فرهنگیان تاکنون در یادمان‌های دوران دفاع مقدس حضور نیافته‌اند، بیان داشت: حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس موجب آشنایی بیشتر فرهنگیان و دانش‌آموزان با راه و روش شهدای گرانقدر می‌شود.
وی با بیان اینکه این دوره‌های اردویی ویژه دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان از دو سال گذشته آغاز شده است، یادآور شد: تا کنون این برنامه در روحیه دانش‌آموزان و آشنایی آنان با شهدا و سیره شهدا مثمر ثمر بوده است.
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان از اعزام 6 هزار دانش‌آموز پسر در 14 مهر ماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: از آغاز بهمن ماه سال جاری نیز دانش‌آموزان دختر به این مناطق اعزام می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان دختر برای نخستین بار در سال جاری به این مناطق اعزام می‌شوند، تصریح کرد: 5 هزار و 400 دانش‌آموز دختر تا 26 بهمن ماه سال جاری به مشهد شهدا اعزام می‌شوند.
مولایی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور دانش‌آموزان مقاطع مختلف در اسفند ماه سال جاری انجام شده است، خاطرنشان کرد: دور سوم اعزام دانش‌آموزان و فرهنگیان به کربلای ایران از اسفند ماه آغاز و تا آخر فروردین ماه سال آینده ادامه می‌یابد.
وی از اعزام 3 هزار دانش‌آموز و فرهنگی استان زنجان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس طی اسفند ماه سال جاری خبر داد و بیان داشت: دانش‌آموزان علاقه‌مندی خاصی برای حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس دارند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول