اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

جامعه اسلامی نیازمند نهادینه شدن فرهنگ وقف است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خواستار نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه اسلامی شد.

جامعه اسلامی نیازمند نهادینه شدن فرهنگ وقف است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف آبادی ظهر امروز در نشست با مدیران و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به مناسبت نخستین روز از هفته وقف اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن وقف از ضروریات امروز جامعه اسلامی است که باید بیش از گذشته به آن پرداخت.
وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام به فرهنگ وقف سفارش ویژه‌ای شده است که باید به این مسئله در جوامع اسلامی بیش از گذشته توجه شود.
امام جمعه اراک ادامه داد: وقف آثار مادی و معنوی بسیاری به همراه دارد که هفته وقف بهترین زمان برای بیان این آثار است.
دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه وقف تعدیل ثروت و کمک به نیازمندان را به همراه دارد، گفت: احیای موقوفات و عمل به نیات واقفین موجب نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه می‌شود که برای انجام این مهم نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه علاوه بر مقوله وقف در پرداختن به موضوع نماز و مسائل دینی رسالت سخت و سنگینی بر عهده دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرد.
وی با اشاره به عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: بررسی‌های صورت گرفته حاکی از عملکرد مثبت و قابل قبول این اداره دارد که این مایه بسی خوشحالی است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به تهیه و راه‌اندازی سامانه جامع و بانک اطلاعاتی اداره کل اوقاف اشاره و بیان کرد: این اقدام حرکت بسیار ارزشمندی است که موجب ساماندهی برنامه‌ها می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز گفت: در حال حاضر 4 هزار و 500 موقوفه و 27 هزار رقبه در استان وجود دارد و 20 مورد جدید وقف نیز به ثبت رسیده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی ساجدی‌فر افزود: به زودی علاوه بر راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات، طرح جامع امامزادگان سراسر استان نیز تهیه می‌شود.
وی در ادامه‌ برنامه‌‌های این اداره در دهه وقف را تشریح کرد.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول