اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

ظرفیت‌های وقف در جامعه نهادینه نشده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: هنوز قداست و ظرفیت‌های واقعی وقف در جامعه نهادینه نشده است.

ظرفیت‌های وقف در جامعه نهادینه نشده است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز به مناسبت نخستین روز از هفته وقف در دیدار مدیرکل و مسئولان اداره‌های اوقاف و امور خیریه فارس با وی اظهار داشت: وقف، از قداست و ظرفیت‌های عظیمی برخوردار است و ما هنوز نتوانسته‌ایم قداست واقعی آن را فرهنگ‌سازی و به یک گفتمان قالب در جامعه تبدیل کنیم.
ایمانی ادامه داد: وقف در گفتمان دینی ما با تمام مقدساتی که ارزش دارد مقدس است و باید با برنامه‌ریزی، ظرفیت‌های آن شناسایی و احیا شود.
وی بیان داشت: باید ظرفیت بزرگ و عظیم و غیر قابل توصیف وقف را به اذهان جامعه نزدیک کرده و تمام قوانین موجود وقف بین جامعه بشری نهادینه شود تا آنان نیز به آن حرمت گذاشته و احترام قائل شوند.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های عظیم وقف و امکانات موجود برای آن استفاده کنیم تصریح کرد: امروز موقوفات می‌توانند در عرصه فرهنگ، حفظ ارزش‌ها، قداست و رفع نقص دینی کارگشا باشند و این نیز نیازمند مدیریت جامع است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطر نشان کرد: معتقدیم امروز وقف در حال قرار گرفتن در مسیر خود و پیدا کردن بستر اصلی است اما این راهی نیست که به تازگی طی شده باشد و بدون دقت بتواند پاسخگو باشد.
وی ابراز داشت: مسئولان در اوقاف باید مراقب باشند، برخی تبادل موقوفات و خارج شدن وقف از مسیر خود صورت نگیرد و از ظرفیت‌ها خوب استفاده کرده و در مسیر احیا و برخورداری از ظرفیت‌ها گام برداریم.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول