اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کاشان:

صنایع و معادن، چالش کشاورزی کاشان است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان، تأثیرات منفی بخش صنایع و معادن در بخش کشاورزی را از مهمترین چالش‌های پیش روی این بخش در این شهرستان ذکر کرد.

صنایع و معادن، چالش کشاورزی کاشان است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، جواد امانپور بعد از ظهر امروز در چهارمین همایش چالش‌های زیست محیطی در عرصه کشاورزی و امنیت غذایی در این شهرستان اظهار داشت: علاوه بر این کیفیت نداشتن آب کشاورزی در کاشان و توسعه شهری بخش زیادی از اراضی بخش کشاورزی این شهرستان را از چرخه تولید خارج کرده است.
وی تصویب قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی توسط مجلس شورای اسلامی را نقطه عطفی در احیای کشاورزی کشور دانست و گفت: قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، قانونی محکم و قوی است که ضمن حفظ منافع کشور، امید کشاورزان را برای ادامه فعالیت خود زنده کرد.
مدیر جهاد کشاورزی کاشان در ادامه استفاده بی‌رویه کشاورزان از سموم و کودهای شیمیایی به ویژه در بخش سبزی‌کاری را در تشدید چالش‌های زیست محیطی در عرصه کشاورزی و امنیت غذایی حائز اهمیت خواند و افزود: استفاده از سموم کشاورزی به ویژه در تولیدات صیفی و گلخانه‌ای به شدت رواج یافته و امنیت غذایی را به مخاطره انداخته است.
امانپور همچنین با اشاره به افزایش چهار برابری تولیدات کشاورزی کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون خاطرنشان کرد:‌ تولیدات کشاورزی از 25 میلیون تن در ابتدای انقلاب به 107 میلیون تن در حال رسیده و کشور را از وابستگی به واردات بخش کشاورزی بی‌نیاز کرده است.
به گفته وی کشور در بخش گندم نه تنها به خودکفایی رسیده بلکه اکنون بحث صادرات گندم به خارج از کشور نیز مطرح است.
وی متذکر شد: تفکر صادرات محصولات کشاورزی در 30 سال قبل امری محال بود، اما اکنون در بخش کشاورزی به مرحله‌ای دست یافته‌ایم که نه تنها نیازهای داخل کشور را تأمین می‌کنیم بلکه در زمینه صادرات نیز به توانمندی‌هایی رسیده‌ایم.
چهارمین همایش چالش‌های زیست محیطی در عرصه کشاورزی و امنیت غذایی با حضور قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، مدیریت‌های جهاد کشاورزی و رؤسای ادارات محیط زیست شهرستان‌های کاشان، نطنز و آران و بیدگل برگزار شد.
انتهای پیام/ن20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول