اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی قم:

بسته‌بندی صنایع دستی تحت تاثیر کمبود اعتبار قرار گرفته است

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم گفت: سال گذشته اعتباراتی به منظور اهتمام به بسته‌بندی کالا در اختیار هنرمندان استان قرار گرفت اما امسال اعتباری برای این امر در نظر گرفته نشده است.

بسته‌بندی صنایع دستی تحت تاثیر کمبود اعتبار قرار گرفته است
مهدی نصراصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار داشت: موضوع بسته‌بندی کالا از جمله مشکلاتی است که صنایع‌دستی کشور با آن مواجه هستند.
وی با بیان اینکه بسته‌بندی عامل موثری در فروش کالاست، ادامه داد: دلیل سبقت گرفتن اجناس و کالاهای چینی در بازارهای مصرف، بسته‌بندی‌های شکیل و مناسب است.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم عنوان کرد: هر اندازه به بسته‌بندی کالا توجه بیشتری شود، فروش بهتری خواهد داشت حتی اگر کالا و اجناس مورد نظر از کیفیت بالایی برخوردار نباشد.
نصراصفهانی با بیان اینکه اعتبارات در این زمینه محدود است، ابراز داشت: سال گذشته اعتباراتی به منظور اهتمام به بسته‌بندی کالا در اختیار هنرمندان استان قرار گرفت اما امسال اعتباری برای این امر در نظر گرفته نشده است.
 
* جشنواره سراسری بسته‌بندی اواخر بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود
وی با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری بسته‌بندی اواخر بهمن ماه در تهران تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اقدام به برگزاری این جشنواره خواهد کرد و در آن استان‌های موفق در زمینه بسته‌بندی اقلام هنری معرفی می‌شوند.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم ابراز داشت: استان اصفهان در زمینه بسته‌بندی شیشه‌سازی مینا اقدامات مناسبی انجام داده است.
نصراصفهانی تصریح کرد: اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم در سال گذشته، همایش تخصصی بسته‌بندی را برگزار و نمره الف را از سازمان مرکزی دریافت کرد.
 
* کمبود اعتبار مانع از توجه به بسته‌بندی کالاها شده است
وی با بیان اینکه دوره تکمیلی بسته‌بندی به دلیل کمبود اعتبارات در قم برگزار نشد، یادآور شد: به دلیل کسری اعتبارات، اکثر کارها مغفول مانده است.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم گفت: امسال هنرمندان در بخش‌های سفال، انگشترسازی و زیورآلات و سنگ‌های قیمتی اقدام به بسته‌بندی مناسب کرده‌اند.
نصراصفهانی با اشاره به حمایت‌های اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم از هنرمندان در زمینه بسته‌بندی کالا، گفت: معرفی هنرمندانی که اقلام هنری آنها از بسته‌بندی مناسب برخوردار است برای حضور در نمایشگاه‌های ملی از جمله حمایت‌های اداره‌کل است.
وی خاطر نشان کرد: هنرمندانی که برای عرضه کالای خود با بسته‌بندی مطلوب تلاش کرده‌اند، فروش خوبی خواهند داشت چرا که اجناس خود را با شکل بهتر و مطمئن‌تری ارائه کرده‌اند.
 
* بسته‌بندی شکیل سبب فروش موفق کالا می‌شود
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم با اشاره به اهمیت بسته‌بندی شکیل کالاهایی چون انگشتر، سفال و سرامیک و... در قم افزود: بسته‌بندی شکیل کالا سبب می‌شود فروش و عرضه اجناس موفق باشد.
نصراصفهانی تصریح کرد: در چند سال گذشته، هنرمندان متوجه شده‌اند که بازار، مشتری و مردم طالب بسته‌بندی شکیل و زیبا هستند هر چند امکان دارد فرد به جنس کالای خریداری شده توجهی نداشته باشد اما بسته‌بندی آن مورد توجه است.
وی گفت: میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید شرایطی را نسبت به عرضه هنر و کالای هنری با زیباترین شکل فراهم کند.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم خاطر نشان کرد: میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید هنرهای پر فروش را شناسایی کرده و تسهیلاتی را به منظور بسته‌بندی کالا در اختیار هنرمندان قرار دهد و اگر این حمایت توجیه اقتصادی داشته باشد، هنرمندان خود نسبت به بسته‌بندی کالا و عرضه آن اقدام خواهند کرد.
 انتهای پیام/و۱۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول