اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان کرمانشاه خبر داد

برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در دهه فجر و نوروز

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در دهه فجر و نوروز خبر داد.

برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در دهه فجر و نوروز
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نصرت‌الله سپهر صبح امروز در نشست با جمعی از صنعتگران استان به منظور برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی اظهار کرد: یک دهم درصد از هزینه هر اداره به صنایع دستی اختصاص یافته است لذا صنعتگران و این معاونت باید با ارتباط بیشتر در مسائل تولیدی اقتصادی کوشا بوده و اجناسی را تولید کنند که ارزش هنری داشته باشد تا آن را با کم‌ترین سود بفروشند.
وی ادامه داد: به این ترتیب مردم از خرید این کالاها استقبال می‌کنند؛ زیرا گرانی اجناس نه تنها مانع خرید و فروش می‌شود بلکه برای صنایع دستی سم است.
سپهر با اشاره به صادرات اضافه کرد: در 9 ماه نخست امسال یک‌هزار و 289 تن به ارزش 5 میلیون و 279 هزار و 352 دلار صادرات گیوه داشته‌ایم.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه‌ تأکید کرد: سهم استان در این صادرات باید بیشتر شود که این امر منوط به تولید آثار با کیفیت است.
وی خاطرنشان کرد: صنعتگران باید حتما بارکد برای اقلام صنایع دستی بگیرند تا مردم از خرید قطعات هنری آنها مطمئن شوند‌؛ همچنین به عنوان کارگاه‌های فعال به بانک‌ها معرفی شوند تا بانک‌ها برای جوایز قرعه‌کشی که از دست ساخته‌های هنرمندان در نظر گرفته‌اند از این کارگاه‌ها خرید کنند.
سپهر افزود: یکی از مشکلاتی که هنرمندان دارند فعالیت ضعیف اتحادیه است لذا از اعضا می‌خواهیم در این اتحادیه عضو شده و آن را فعال کنند‌.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به هنرمندان توصیه کرد: در بازارچه‌های مرزی خسروی فروشگاه صنایع دستی راه‌اندازی کرده و غرفه بگیرید.
وی گفت: هنرمندان تولید کننده تا شروع نمایشگاه دهه فجر و نوروز اجناس خوب، با کیفیت، ‌دوام و قیمت مناسب تولید کنند طوری که قابل عرضه در نمایشگاه‌ها باشد و درآمدزایی کند.
سپهر در پایان با اشاره به اینکه هنرمندان در نمایشگاه‌های شهر و شهرستان‌های کرمانشاه حضور فعال داشته باشند، تصریح کرد: صنعتگران امسال باید با آثار بهتری در نمایشگاه‌ها حضور یابند.
انتهای پیام/م20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول