اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

باید به سمت کشاورزی با ارزش افزوده بالا حرکت کرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت‌: یکی از عوامل مؤثر در توسعه بخش کشاورزی تولید محصول با ارزش افزوده بالا است.

باید به سمت کشاورزی با ارزش افزوده بالا حرکت کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین محمدرضا صفری در گردهمایی سراسری مدیران امور اداری، رفاه و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی که در سالن باغستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تفکر توسعه بخش کشاورزی در استان قزوین این بوده که کشاورزی با صنعت در کنار هم و مکمل یکدیگر باشند تا ارزش افزوده بیشتری داشته باشند.
وی دانش بومی مدرن 50 ساله مراکز علمی دانشگاهی و دسترسی آسان به بازار مصرف را از عوامل توسعه بخش کشاورزی این استان برشمرد و افزود: در قزوین تفکر کشاورزی به سمت ارزش افزوده و تأمین امنیت غذایی تهران طراحی شده است.
صفری در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی این استان در تولید محصولات کشاورزی گفت‌: این استان با کمتر از یک درصد خاک کشور قادر به تولید حدود چهار درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: در استان قزوین 443 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که بیش از 80 درصد این اراضی کلاس یک، دو، سه و قابل کشت آبی هستند.
وی در ادامه طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای تولید دام و طیور، طرح خاک‌ورزی حفاظتی، مدیریت هوشمند کشاورزی و تولید محصول سالم و ارکانیک را از اولویت اجرایی این سازمان برشمرد و گفت: با اجرای طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها 99 درصد‌ سیستم گرمایشی مرغداری‌های این استان مجهز به هیتر موشکی شده‌اند که با اجرای این طرح سالانه 56 میلیون لیتر سوخت در واحدهای دام و طیور استان صرف‌جویی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اهمیت خواندن حوزه اداری و پشتیبانی جهاد کشاورزی گفت‌: مدیریت اداری، رفاه و پشتیبانی در مجموعه جهاد کشاورزی نقش کلیدی در توسعه بخش کشاورزی دارد.
صفری گفت: هر تفکری را که در بخش کشاورزی بخواهیم اجرا کنیم باید از طریق تأمین اعتبار، مدیریت و تفکر خوب امور اداری پشتیبانی شود.
مدیر‌کل دفتر امور اداری، رفاه و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی هم تصریح کرد: یکی از وظایف جهاد کشاورزی، تأمین امینت غذایی با استفاده از ظرفیت‌های موجود است.
خسرو پالیزگر در خصوص سیاست‌های اداری، صندوق بازنشستگی جهاد کشاورزی و ادغام این صندوق با صندوق بازنشستگی کشور عنوان کرد: مراحل ادغام این دو صندوق در حال انجام است.
وی اتوماسیون یکپارچه اداری، مالی و تدارکاتی، اصلاح ساختار تشکیلاتی، توسعه فرهنگ جهادی برنامه محوری و برنامه مداری را از اولویت‌های بخش اداری وزارت جهاد کشاورزی برشمرد.
گردهمایی سراسری مدیران امور اداری، رفاه و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی ‌با حضور مدیران امور اداری، رفاه و پشتیبانی‌ سازمان جهاد کشاورزی استان‌های کشور و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به مدت دو روز در سالن باغستان قزوین برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول