اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سری همایش‌های پنجگانه

چهارمین همایش چالش‌های کشاورزی کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: چهارمین همایش بررسی چالش‌های زیست محیطی در عرصه کشاورزی و امنیت غذایی، در دانشگاه کاشان آغاز شد.

چهارمین همایش چالش‌های کشاورزی کاشان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، دبیر چهارمین همایش چالش‌های زیست محیطی در عرصه کشاورزی و امنیت غذایی در این شهرستان ظهر امروز در این همایش اظهار داشت: برگزاری زنجیره‌ای همایش‌های پنجگانه در نقاط مختلف استان اصفهان به منظور بررسی چالش‌های زیست محیطی در عرصه کشاورزی هر منطقه به ویژه در زمینه تولیدات محصول غالب در این مناطق برگزار می‌شود.
حمیدرضا رحمانی افزود: این همایش‌ها که با حضور بهره‌برداران، شرکت‌های خصوصی و دولتی برگزار می‌شود با بحث و بررسی و تبادل نظر چالش‌های پیش روی هر منطقه شناسایی می‌شود تا راهکارهای مقابله با آن ارائه شود.
به گفته وی برای کاربردی کردن همایش، مسائل و مشکلات عرصه کشاورزی در معرض تهدید آلاینده‌ها به صورت ویژه بررسی و جمع‌بندی می‌شوند.
دبیر چهارمین همایش چالش‌های زیست محیطی در عرصه کشاورزی و امنیت غذایی کاشان، بسترسازی و فرهنگ‌سازی، انتقال اطلاعات ضروری زیست محیطی به جامعه کشاورزی کاشان و ارتقای دانش فنی در بخش کشاورزی و توجه به تولید محصول سالم را مهم‌ترین اهداف این همایش برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: بررسی چالش‌های زیست محیطی در عرصه کشاورزی و امنیت غذایی محصولات پسته، گل محمدی و محصولات دامی سالم از اهداف دیگر این همایش است.
رحمانی ادامه داد: برای برگزاری این همایش‌ها، 23 شهرستان استان اصفهان به پنج منطقه تفکیک و در هر منطقه تعدادی از شهرستان‌‌‌های خود را توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی و رؤسای ادارات محیط زیست این شهرستان‌ها در همایش ارائه می‌شود.
این مسئول سخنرانی‌های علمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی را از دیگر برنامه‌های این همایش یک‌روزه در دانشگاه کاشان ذکر و تصریح کرد: در بخش آموزش سه کارگاه آموزشی با محوریت مسائل زیست محیطی در ارتباط با تولید محصول پسته، کارگاه آموزشی تولیدات دامی و طیور و همچنین کارگاه آموزشی محصول گل محمدی به عنوان محصول غالب منطقه شمال استان اصفهان برگزار می‌شود .
چهارمین همایش چالش‌های زیست محیطی در عرصه کشاورزی و امنیت غذایی با حضور قائم مقام رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، مدیریت‌های جهاد کشاورزی، رؤسای ادارات محیط زیست شهرستان‌های کاشان، نطنز و آران و بیدگل در دانشگاه کاشان برگزار شد.  
انتهای پیام/ن20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول