اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

ایران اسلامی اسفند ماه شاهد خلق حماسه جاودانه خواهد بود/انتخابات صحنه جنگ قدرت نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک با اشاره به فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر و انتخابات نهمین دوره مجلس گفت: قطعا اسفند ماه امسال جای‌جای ایران اسلامی شاهد خلق حماسه جاودانه خواهد بود.

ایران اسلامی اسفند ماه شاهد خلق حماسه جاودانه خواهد بود/انتخابات صحنه جنگ قدرت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک با بیان اینکه جهانیان نیز شاهد حماسه بزرگ حضور حداکثری مردم در دهه مبارک فجر و انتخابات مجلس در اسفند ماه امسال خواهند بود، اظهار کرد: آمادگی کامل برای برگزاری پرشکوه انتخابات در کشور و استان مرکزی وجود دارد.

وی افزود: مردم با حضور در انتخابات اثبات خواهند کرد هر چه دشمنان بیشتر علیه این کشور فتنه کنند ‌یا با تهدید و تحریم قصد به زانو درآوردن ما را داشته باشند، ملت بزرگ ایران گام‌های استوار خود را برای ادامه مسیر انقلاب مصمم‌تر و با صلابت‌تر بر خواهد داشت.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه اساس انتخابات بر انضباط و حفظ حرمت و امانت‌داری و عدالت‌خواهی است، تصریح کرد: انتخابات صحنه جنگ قدرت نیست انتخابات مانند سنگر نماز جمعه، سنگری برای خدمت به مردم و پاسداری از حریم دین است.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: کاندیداها باید صلاحیت و توانایی‌های خود را با دیگر کاندیدها مقایسه کنند اگر آنها از صلاحیت بیشتری برخوردار هستند خود را کنار کشیده و اجازه دهند توانمند‌ترین افراد راهی مجلس شوند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه انتخابات 12 اسفند ماه مصداق بارز مردم‌سالاری دینی است و نباید در این صحنه پاک زمینه ظهور گناه و آلودگی ایجاد شود، خاطر نشان کرد: انقلاب ما انقلاب اخلاقی، شرعی و قانونی است و بر این اساس ملاک‌ها برای خدمت به این انقلاب نباید نفسانی شود.

وی در ادامه به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ماه بهمن، ماه پیروزی و عزت و کرامت برای ایران اسلامی بوده و در این ماه پر خیر و برکت ایران اسلامی در برابر ظلم به پیروزی رسید.

دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه دهه فجر امسال از حساسیت بیشتری برخوردار است، گفت: برنامه‌های دهه فجر باید با کیفیت‌تر و پر محتواتر از سال‌های قبل برگزار شود مردم باید با حضور در برنامه‌های دهه فجر به دشمنان ثابت کنند که توطئه‌ها و تحریم‌ها و تهدیدهای آنان نخواهد توانست ملت ایران را از پای در آورد بلکه بر، عزت، عظمت و اقتدار ملت روزبه‌روز افزوده‌تر می‌شود.

وی اظهار کرد: دهه فجر بحث تعظیم شعائر اسلامی است و همه باید برای تعظیم این شعائر بکوشند درست است ما مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه داریم اما به این نیز ایمان داریم که خدا با ماست و رحمت و لطفش را از ما دریغ نخواهد کرد.

خطیب جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 28 صفر روز رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) رحمت برای همه عالمیان است که درس‌های بندگی را به بشریت آموخت.

دری نجف‌آبادی افزود: پیامبر اکرم(ص) سرنوشت انسان‌ها را متحول کرد و انسان‌ها را در دوران جهل از غفلت و نادانی نجات داد و آنها را با انسانیت واقعی آشنا کرد.

وی تصریح کرد: حضرت محمد(ص) درس عدالت، صداقت، هدایت، انسانیت، انس با خدا و صبر و استقامت در راه خدا را به مردم داد.

امام جمعه اراک گفت: پیامبر برای همه عالمیان چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام مایه برکت بوده و با راهنمایی و هدایت انسان‌ها آنها را از آتش جهنم دور ساخت.

دری نجف‌آبادی با اشاره به ایام رحلت پیامبر، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) افزود: ائمه اطهار(ع) سرمایه‌های بسیار ارزشمندی هستند و ما مسلمانان باید قدر این ایام را دانسته و با برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم عزاداری در راه شناخت این بزرگواران تلاش کنیم.

خطیب جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف بیان کرد: هفته وقف فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ وقف، احیای موقوفات و بهره‌برداری مناسب از موقوفات است که باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

دری نجف‌آبادی همچنین با اشاره به وقوع چند‌ زلزله در شهرهای مختلف کشور از جمله استان مرکزی در هفته گذشته گفت: برای مقابله با آسیب‌ها و حوادث زلزله باید به امور فنی و ساخت و سازها و مقاوم‌سازی توجه داشت ضمن اینکه ارتباط معنوی با خدا از اثرات زلزله خواهد کاست.

انتهای پیام/ج10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول