اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اوقاف فارس صورت گرفت

اجرای طرح جامع امامزاده شاه میرحمزه بوانات

خبرگزاری فارس: طرح جامع امامزاده شاه میرحمزه (ع) بوانات به عنوان یکی از آثار ملی ثبت شده توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس با همکاری میراث فرهنگی این استان اجرایی می‌شود.

اجرای طرح جامع امامزاده شاه میرحمزه بوانات
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، در حال حاضر طرح جامع این بقعه در مرحله نقشه‌برداری و تأیید نهایی بوده و دارای شبستان جدید، زائرسرا، درمانگاه و دارالقرآن است.
امامزاده شاه‌ میرحمزه شهرستان بوانات از نوادگان امام موسی کاظم (ع) در روستای بزم در جنوب شرقی سوریان شهرستان بوانات واقع شده که هر ساله پذیرای خیل عظیم زائران از سراسر استان فارس و کشور است.
این بقعه از بقعه‌های شاخص شهرستان بوانات است که مردم اعتقاد ویژه‌ای نسبت به آن دارند و بقعه خواهر گرامی او بی‌بی خاتون (س) نیز در 200 متری این امامزاده واقع شده است.
بقعه این امامزاده با زیربنای 200 متر با گنبد مدور به ارتفاع تقریبی 16 متر با گچ‌بری‌های مربوط به دوران شاه طهماسب به سال 953 هجری قمری تزئین شده و همچنین در ضلع راست ورودی ساختمان اشعاری بر قطعه سنگی حک شده که تاریخ آن به سال 1704 هجری قمری بر می‌گردد و در ضلع سمت چپ ساختمان درب خاتم‌کاری شده از دوران صفوی بر دیوار نصب است.
انتهای پیام/غ30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول