اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل او‌قاف و امور خیریه استان کرمانشاه خبر داد

احداث ساختمان 9 امامزاده در استان کرمانشاه

خبرگزاری فارس: مدیرکل او‌قاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: احداث ساختمان 9 امامزاده در استان از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی در دست اقدام است.

احداث ساختمان 9 امامزاده در استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه،‌ حجت‌الاسلام اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در دیدار با امام جمعه‌ کرمانشاه‌ به ارائه عملکرد این دستگاه پرداخت و گفت: بیش از 36‌هزار رقبه استانی در سامانه ثبت اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ثبت شده که دسترسی به اطلاعات آن‌ها به صورت لحظه‌ای میسر است.

وی تاکید کرد: استان کرمانشاه در زمینه اجرای نیت‌های واقفان در کشور پیشرو است.

مدیرکل او‌قاف و امور خیریه استان کرمانشاه اضافه کرد: امسال در استان کرمانشاه‌ 25 مورد وقف جدید شامل ساختمان، باغ و زمین داشتیم.

حسینی‌مقدم یکی از محور‌های اساسی در بحث بقاع متبرکه را ترویج هر چه بیشتر مسائل فرهنگی بیان کرد و گفت: در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: ترمیم و احداث اماکن جدید در امامزاده احمد بن اسحاق و دیگر امامزادگان استان‌ در شهرستان‌های سنقر و کنگاور از جمله اقدامات صورت گرفته است.

مدیرکل او‌قاف و امور خیریه استان کرمانشاه از انجام کارهای عمرانی در 17 امامزاده با مساحتی بالغ بر 5هزار متر مربع خبر داد.

وی گفت: احداث ساختمان 9 امامزاده در استان از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی در دست اقدام است که امامزاده ابراهیم طاقبستان از جمله آن‌هاست و اگر موانع رفع شود روند کار سرعت می‌گیرد.

حسینی‌مقدم با بیان اینکه کرمانشاه در اعزام مبلغ بعد از استان فارس دومین استان پیشرو است، گفت: کرمانشاه در بحث اشاعه مسائل دینی طی سال جاری بیش از 6هزار نفر را از طریق خانه نور و کلاس‌های قرآنی آموزش داده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش مسابقات قرآنی برنامه‌های جدیدی را با همکاری آموزش و پرورش‌ انجام دادیم که 40‌هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند.

مدیرکل او‌قاف و امور خیریه استان کرمانشاه به برگزاری کنگره امام رضا (ع) در 10 بهمن‌‌ماه اشاره کرد و افزود: از دیگر اقدامات مهم این اداره کل رسیدگی به نامه‌های مردمی در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است که بیش از یک‌هزار نامه‌ مربوط به این اداره بوده و در حال رسیدگی است.

وی با اشاره به اینکه 300 مورد از این نامه‌ها در رابطه با تکمیل، احداث و مرمت مساجد در استان بوده است، اظهار کرد: 50 مورد نامه‌ها نیز درباره کمک به خدام مساجد بوده که به این افراد تا سقف 250‌هزار تومان کمک بلا‌عوض شده است.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول